El 24 de maig de 1909 es declaraven els primers parcs nacionals europeus a Suècia. Per recordar aquella primera declaració i difondre'n els valors que van animar-la i que encara es preserven, la Federació de Parcs Naturals i Nacionals d'Europa (EUROPARC) va declarar el 24 de maig Dia Europeu dels Parcs.
Aquest any 2015, la Federació EUROPARC invita novament tots els estats europeus i les organitzacions no governamentals de conservació de la natura a divulgar el Dia Europeu dels Parcs i a organitzar activitats destinades a donar a conèixer els espais protegits i la seva importància per a la societat.
Així, tots els espais inclosos en la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona organitzen diverses activitats per donar a conèixer els valors naturals, agrícoles, forestals, culturals, patrimonials i paisatgístics que atresoren, per fomentar el seu ús públic en el conjunt de la ciutadania.
Entre les activitats programades, la majoria d'elles a celebrar entre divendres 22 i diumenge 24 de maig, hi ha caminades a peu, rutes guiades, ciència per a la ciutadania, jornades de portes obertes, matinals festives, tallers infantils, exposicions, audiovisuals, concursos de fotografia, recitals poètics o rutes literàries, entre moltes d'altres.
Podeu consultar tot el programa d'actes gratuïts a realitzar als espais de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona, com són el Parc Natural del Montseny, l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona, el Parc del Castell de Montesquiu, el Parc de la Serralada de Marina, el Parc de la Serralada Litoral, el Parc del Montnegre i el Corredor, el Parc del Garraf, el Parc del Foix, el Parc d'Olèrdola, el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, el Parc Agrari del Baix Llobregat i el Parc Natural de la Serra de Collserola, en aquest enllaç. És convenient fer reserva en aquells actes marcats amb un asterisc.
La primera figura de protecció d'un espai natural a Catalunya va ser l'any 1928 amb la creació del Patronat de la Muntanya del Montseny. Fins a l'any 1972 no es va declarar el primer parc natural que va ser el de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.
També podeu consultar les activitats de cada espai de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona a l'Agenda dels parcs.
Els espais naturals commemoren el Dia Europeu dels Parcs
El de Sant Llorenç del Munt i l'Obac va ser el primer de Catalunya
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de maig de 2015 a les 13:57
Et pot interessar
-
Societat Famílies del Karmel de Terrassa faran una manifestació pel «cop d'estat ideològic» de la propietat
-
Societat Aquests són els noms més comuns al Vallès Occidental
-
Societat Comencen les obres per millorar la connexió entre la B-40 i l'A-2
-
Societat Així són faves del Vallès, el nou producte singular de les comarques de Barcelona
-
Societat Polèmica pel gir ultracatòlic d'una escola de Terrassa
-
Societat Terrassa ofereix 29 casals d'estiu per a joves i infants