Inaugurat el primer monument dedicat al col·lectiu LGTBI al Vallès

Està instal·lat a Ripollet i és el tercer a Catalunya dedicat al col·lectiu

Publicat el 24 de juliol de 2017 a les 18:32
Actualitzat el 26 de juliol de 2017 a les 09:07
Ripollet va inaugurar, el passat dissabte, al parc del Riu Ripoll, un monument en reconeixement a la lluita dels activistes LGTBI pels drets dels col·lectius. Es tracta del primer d’Espanya que ret homenatge aquest grup del col·lectiu.
 
Una iniciativa emmarcada dins la celebració de la Diada LGTBI, que es va celebrar al llarg del cap de setmana a la localitat. Es va fer la projecció del documental ‘Lluitadores’ de Maria Khan, amb posterior debat i després de la inauguració del monument, es van preparar diverses actuacions amb vàries bandes.  El monument ripolletenc és el primer d’Espanya d’aquest tipus i és el tercer de Catalunya dedicat al col·lectiu LGTBI, els altres dos es troben a Sitges i Barcelona.

En l’acte inaugural va comptar amb la presència de l’alcaldessa accidental del municipi, Pilar Castillejo, el regidor de Polítiques LGTBI, Fran Sánchez, el president de l’Observatori Contra l’Homofòbia (OCH), Eugeni Rodríguez, l’alcalde de Sitges i Santa Coloma de Gramenet, Miquel Forns i Núria Parlon, i la regidora de l’Ajuntament de Barcelona, Laura Pérez, entre d’altres.