La Baells, al 67 per cent

Les reserves dels embassaments experimenten un lleu descens respecte el mes passat

Publicat el 21 de febrer de 2014 a les 09:46
L’embassament de la Baells va registrar, durant el 2013, el seu volum màxim el dia 7 de juny, amb unes reserves properes al 100% de la seva capacitat (109 hectòmetres cúbics).En canvi, el 4 de març de 2013, aquest embassament ubicat al Berguedà va registrar el volum més baix de l’any, amb un 53,8% de reserves (58,8 hm3).
 
Actualment, la Baells està al 67% de la seva capacitat, emmagatzemant 73 hm3. El cabal d’entrada és de 2,5 m3/s i el de sortida directa és d’un m3/s. El pantà és el més important per a l'aastiment de Terrassa.

Els embassaments de les conques internes catalanes estan avui al voltant del 78% de la seva capacitat (540 hm3), 26 punts més que fa un any (52% i 363 hm3 emmagatzemats), segons dades de l’Agència Catalana de l’Aigua. Amb aquestes dades es constata que les reserves embassades han experimentat un lleu descens respecte la mateixa data de l’any passat, degut a la falta de pluges importants a les capçaleres dels rius.

El sistema Ter-Llobregat se situa al 78% de la seva capacitat (475 hm3), 26 punts més que fa un any, quan emmagatzemava 320 hm3 (52%). L’embassament de Boadella se situa al 75% de la seva capacitat (46 hm3), 31 punts més que fa un any, quan emmagatzemava 27 hm3. Susqueda (86%), Sant Ponç (85%) i La Llosa del Cavall (81%) són els embassaments més plens.

D’altra banda, els pantans de Foix, Siurana i Riudecanyes se situen al 100, 95 i 76%, respectivament. Aquests dos últims són els únics embassaments de les conques internes que han incrementat reserves en el darrer mes.

Amb aquest volum d’aigua als embassaments es garanteixen totes les demandes ordinàries per a un període aproximat de 15 mesos, però cal continuar amb ús eficient de l’aigua i seguint amb l’estalvi assolit fins a la data.