
El diari nord-amercià The New York Times ha realitzat un reportatge titulat "As Secession Talk Swells in Catalonia, Business Leaders Remain Wary of Costs" en el qual diverses empreses del nostre país han estat interpel·lades sobre què opinen del procés sobiranista endegat. Signat per Raphael Minder, l'article reflecteix les preocupacions del sector empresarial davant la possibilitat que Catalunya esdevingui un estat independent a curt termini, i ho fa a partir d'un sector productiu visiblement català, el del cava, producte que defineix com a "emblema de Catalunya". Entre aquests líders empresarials hi ha la patronal vallesana Cecot, dirigida pel terrassenc Antoni Abad, que ha pogut dir-hi la seva.
El The New York Times recull unes declaracions d'Abad en què aquest es lamenta "la curta inversió en infraestructures que es fa a Catalunya des de Madrid" i afegeix que "el 97 per cent dels nostres associats volen que la relació actual amb Espanya es canviï, però això no significa necessàriament voler la independència". El diari recorda que fa un any Cecot va preguntar als seus membres sobre un futur estat català independent i que el 53 per cent hi va mostrar el seu acord.
Sobre aquestes declaracions que recull el NYT i que el periodista Antoni Bassas ( @antonibassas ) ha subratllat en el seu twitter, la Cecot ( @PatronalCecot ) ha volgut matisar també ha a través del seu compte que "quan el 53% dels socis de la patronal Cecot volen que Catalunya sigui un nou estat d'Europa, ho fan més amb el cap que amb el cor. D’una banda, cansats d'un estat espanyol cada any menys atractiu per fer-hi negocis; cansats d’un estat espanyol que no aplica la raonabilitat econòmica en els marcs d'activitat empresarial, i amb l'agravant, en les decisions que afecten el teixit empresarial, del territori productiu Catalunya. I d'altra banda, qualsevol Catalunya amb estat no interessa. El recolzament i l’oportunitat són una Catalunya Business Oriented".