
A partir d'aquesta tarda els cotxes ja poden circular pel tram entre Terrassa i Viladecavalls de la nova B-40. El Ministre de Foment, José Blanco i el president de la Generalitat, José Montilla han presidit la inauguració de l'entrada en servei d'aquesta nova via que ha de connectar en el futur les localitats d'Abrera i Granollers, passant per Terrassa. Blanco ha reconegut que aquesta infraestructura “serveix per potenciar una de les zones més importants de l'Arc Mediterrani”. A més ha recordat que el govern espanyol està fent una “aposta sense precedents per la millora de Catalunya i totes les seves infraestructures”. Blanco també ha tingut unes paraules per recordar les víctimes mortals de l'accident a l'estació de Castelldefels. Ha confessat que “seria un dia molt més feliç si no haguéssim hagut de lamentar aquest desastre ferroviari”.
Després de Blanco, ha estat el torn del president de la Generalitat. José Montilla que ha recordat que no fa ni vuit dies estaven inaugurant també les obres de l'estació de La Sagrera. “Són dies importants pel nostre desenvolupament. Són obres que han d'ajudar a la cohesió social i a millorar la nostra competitivitat”. Per la seva banda, l'alcalde de Terrassa, Pere Navarro ha declarat sentir-se “feliç perquè és la culminació d'un projecte molt necessari per Catalunya. Serveix per acostar distàncies i per donar oportunitats a les persones”. També ha tingut paraules d'agraïment per la Generalitat de Catalunya i el Govern espanyol per “la seva suma d'esforços a favor de Catalunya”. En aquest sentit, ha reconegut que “l'Ajuntament de Terrassa “s'ha sentit en tot moment recolzat per les dues administracions” i que ara és el moment “de seguir sent pesats i continuar treballant per millorar les oportunitats del territori i sobretot de les persones”.
Regina Parellada, alcaldessa de Viladecavalls ha recordat que aquestes obres són la culminació de tres dècades per millorar les comunicacions del Vallès Occidental. També ha tingut paraules d'agraïment cap a les dues institucions però ha demanat al ministre Blanco que es faci tot el possible perquè la vida dels veïns de Can Trias no es vegi alterada amb la posada en funcionament del tram. Parellada ha fet aquesta petició arran de les queixes dels veïns en relació a les plataformes que han de cobrir un dels trams de la nova via. En aquest sentit, el president de l'associació, Manolo Sánchez, ha assegurat que “els accessos no estan en bones condicions” i que “es pretén fer passar tot el trànsit de la nova autopista per Can Trias”, fet que tindrà un impacte molt negatiu al barri. Per aquest motiu, Els protocols que els ajuntaments de Terrassa i de Viladecavalls han signat aquesta tarda amb Foment han de servir per iniciar les negociacions sobre com minimitzar els efectes de la construcció del cinturó a ambdues ciutats.
A banda del tram entre Viladecavalls i Terrassa, també s'ha inaugurat el que va d'Abrera a Olesa. En total, el Ministeri de Foment ha destinat 168 milions d'euros en la construcció d'aquests dos trams, que tenen una longitud conjunta de set quilòmetres.
Després de Blanco, ha estat el torn del president de la Generalitat. José Montilla que ha recordat que no fa ni vuit dies estaven inaugurant també les obres de l'estació de La Sagrera. “Són dies importants pel nostre desenvolupament. Són obres que han d'ajudar a la cohesió social i a millorar la nostra competitivitat”. Per la seva banda, l'alcalde de Terrassa, Pere Navarro ha declarat sentir-se “feliç perquè és la culminació d'un projecte molt necessari per Catalunya. Serveix per acostar distàncies i per donar oportunitats a les persones”. També ha tingut paraules d'agraïment per la Generalitat de Catalunya i el Govern espanyol per “la seva suma d'esforços a favor de Catalunya”. En aquest sentit, ha reconegut que “l'Ajuntament de Terrassa “s'ha sentit en tot moment recolzat per les dues administracions” i que ara és el moment “de seguir sent pesats i continuar treballant per millorar les oportunitats del territori i sobretot de les persones”.
Regina Parellada, alcaldessa de Viladecavalls ha recordat que aquestes obres són la culminació de tres dècades per millorar les comunicacions del Vallès Occidental. També ha tingut paraules d'agraïment cap a les dues institucions però ha demanat al ministre Blanco que es faci tot el possible perquè la vida dels veïns de Can Trias no es vegi alterada amb la posada en funcionament del tram. Parellada ha fet aquesta petició arran de les queixes dels veïns en relació a les plataformes que han de cobrir un dels trams de la nova via. En aquest sentit, el president de l'associació, Manolo Sánchez, ha assegurat que “els accessos no estan en bones condicions” i que “es pretén fer passar tot el trànsit de la nova autopista per Can Trias”, fet que tindrà un impacte molt negatiu al barri. Per aquest motiu, Els protocols que els ajuntaments de Terrassa i de Viladecavalls han signat aquesta tarda amb Foment han de servir per iniciar les negociacions sobre com minimitzar els efectes de la construcció del cinturó a ambdues ciutats.
A banda del tram entre Viladecavalls i Terrassa, també s'ha inaugurat el que va d'Abrera a Olesa. En total, el Ministeri de Foment ha destinat 168 milions d'euros en la construcció d'aquests dos trams, que tenen una longitud conjunta de set quilòmetres.