Territori exposa a Ginebra la xarxa de busos exprés

La Generalitat forma part del grup d’experts del 3iBS

Publicat el 19 de juny de 2013 a les 15:25
Bus de la xarxa Foto: La Torre

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha exposat a Ginebra les prestacions de la xarxa d’autobusos exprés.cat, que actualment s’està desplegant arreu del país -a ciutats com Terrassa-, com un exemple de l’aposta decidida de la Generalitat pel bus exprés com a mode de transport públic eficient i competitiu i que connecta de manera ràpida, sostenible i econòmica els principals pols de mobilitat del territori que concentren major demanda de desplaçaments. Ho ha fet, concretament, a la reunió del grup d’experts del projecte europeu 3iBS (Intelligent, Innovative, Integrated Bus System) que coordina l’Associació Internacional per al Transport Públic, la xarxa de transport públic més gran del món amb més de 3.400 socis de 92 països del món.
 
A la reunió del grup d’experts es van discutir i compartir experiències sobre 7 àmbits d’actuació del projecte: les xarxes d’altes prestacions, les noves tecnologies a bord dels autobusos i la millora de la informació a l’usuari, la intermodalitat entre el transport públic-privat (cotxe, bicicleta, vehicle elèctric, etc), l’ús de combustibles alternatius (híbrids, elèctric, GNC, biodièsel, etc), accessibilitat i seguretat, els serveis de bus en l’organització d’esdeveniments especials i la possible modularitat dels vehicles per augmentar-ne la capacitat.
 
El 3iBS, que va començar l’octubre de 2012 i finalitza al març de 2015, és el projecte de referència a nivell d’Europa pel que fa les xarxes d’autobusos. Els objectius principals són: creació d’un full de ruta pel bus a nivell europeu que defineixi les estratègies i les línies d’actuació a seguir; desenvolupament d’una plataforma estandaritzada que permeti la implantació a nivell europeu dels resultats obtinguts; intercanvi de coneixement entre diferents experiències mundials; donar suport a la implementació de solucions innovadores en l’àmbit de l’autobús; i recollir i difondre els resultats d’aquest projecte. Té un pressupost de 3,36M€ dels quals 2,97M€ són finançats per la UE sota el 7è Programa Marc. El projecte 3iBS és la continuació del projecte europeu ja acabat EBSF (European Bus System of the Future).