Dusminguet torna als escenaris per celebrar els 30 anys de l'Slàvia

El grup de la Garriga oferirà el comiat que mai va tenir el proper 22 de juny a les Borges Blanques

Publicat el 19 de març de 2024 a les 11:18
Dusminguet tornarà a estar actiu per un últim concert el proper 22 de juny. El grup de música farà el comiat que mai va poder fer per celebrar el 30 aniversari de la Cafeteria Slàvia de les Borges Blanques. Dusminguet són autors de cançons que formen part de l'imagianri popular com ‘Sonajeros’, ‘Rumbeta bona’, ‘Marihuana’ o ‘El teu amor’.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zUYaBLawk8Q[/youtube]

Els organitzadors han explicat que les ganes de donar suport a les persones responsables de l’Slàvia i a tot el que significa aquesta "trinxera cultural", ha estat el detonant per a la reunió puntual de Dusminguet, un dels grups més influents de la cultura popular de finals dels anys 90 i principis dels 2000.

El grup de la Garriga, format per Joan Garriga, Martí Vilardebò i Dani Portavella, va anunciar que deixaven els escenaris el gener de 2004, després de 10 anys de carrera. En aquest temps van publicar tres àlbums: Vafalungo (Chewaka Virgin, 1998), Postrof (Chewaka Virgin, 2001) i Go (Chewaka Virgin, 2003), a més de fer centenars de concerts arreu del món. La gira del seu tercer disc va acabar a Balaguer després de més de cent concerts. Aquell va ser, fins el moment, el seu últim bolo.
 

Aquesta única actuació tindrà lloc a l’entorn del Parc el Terrall de les Borges Blanques, al costat del Cafè Slàvia. Les portes s’obriran a les 20h, a les 21h actuarà la xaranga La Catxibanda, a les 23h Dusminguet i tancaran la nit els punxadiscos de Ponent Roots. També es posaran set food tracks prop de l’escenari.


Cafeteria Slàvia

En aquestes tres dècades, l’Slàvia ha organitzat més de 2.000 concerts d’artistes tan rellevants com Manu Chao, Oques Grasses, Ferran Palau, Paco Ibánez, Pau Riba o Marina Rossell, “des de la independència absoluta i sense rebre mai cap subvenció”. 

L'Slàvia, situat al Passeig del Terrall, 13, va néixer el 1994 com a  restaurant i sala de concerts amb predomini de la cançó d'autor, la música jamaicana, el folk, l'indie i la fusió musical, amb especial atenció a la música en català. El 2013 va guanyar el Premi ARC a la millor programació d'espai musical, i el 2016 el premi Jaume d'Urgell per la seva tasca de promoció i de difusió d'artistes i grups musicals dels Països Catalans.