24
de maig
de
2016, 23:49
Actualitzat:
25
de maig,
11:54h
La titular del jutjat número 1 d'Osca ha assenyalat pel 25 de juliol de 2016 el trasllat a Sixena de les 97 obres d'art en litigi que es troben a Catalunya. Ha notificat la data a les parts aquest dimarts, després de desestimar aquest dilluns el recurs presentat per la Generalitat contra la sentència del mateix jutjat que ordenava l'execució provisional de la sentència que ordenava el trasllat d'aquestes peces que es troben al Museu de Lleida i al Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC).
La Generalitat té cinc dies per interposar un recurs de revisió. L'advocat de l'Aragó, Jorge Español, ha anunciat que ha sol·licitat al jutjat que s'imposi una multa de 3.000 euros diaris al MNAC i a la Generalitat durant quinze dies si no compleixen amb aquesta ordre judicial i que si segueixen sense complir-la passat el termini, s'autoritzi a la Brigada de Patrimoni Històric de la Policia Judicial a entrar als dos museus catalans per comissar les obres d'art.
Cal recordar que l'execució definitiva del trasllat està encara pendent del recurs presentat per la Generalitat a l'Audiència d'Osca. També s'està a l'espera de la decisió del Tribunal Constitucional (TC), ja que la Generalitat va demanar al TC que declarés la nul·litat de les resolucions judicials dictades pel jutjat número 1 d'Osca en aquest conflicte.
La Generalitat entén que la sentència 48/2015 de 8 d'abril del jutjat d'Osca, així com la decisió de procedir a la seva execució provisional, contradiuen allò que ja va decidir el mateix Tribunal Constitucional en la sentència 6/2012, de 18 de gener.
Un conflicte que està als tribunals
Les obres del monestir de Sixena han estat la llavor de la discòrdia entre els executius de Catalunya i Aragó, que fa dues setmanes es van veure les cares als tribunals per la seva propietat. L'any 1992, la conselleria de Cultura de la Generalitat va signar amb les monges de monestir de Sixena un contracte de cessió indefinida dels frescos, un document que des d'Aragó s'assegura que és fals.
Durant el judici, el director de MNAC, Pepe Serra, va assegurar que les obres formen part d'una col·lecció indivisible que està protegida per la Llei del Patrimoni català, de manera que la seva divisió suposaria "una pèrdua enorme pel conjunt". En aquest sentit, Serra també va indicar que la separació d'aquest conjunt seria perjudicial per les pròpies obres i pel catàleg artístic del museu, "un dels més importants del món en pintura mural romànica".
La Generalitat té cinc dies per interposar un recurs de revisió. L'advocat de l'Aragó, Jorge Español, ha anunciat que ha sol·licitat al jutjat que s'imposi una multa de 3.000 euros diaris al MNAC i a la Generalitat durant quinze dies si no compleixen amb aquesta ordre judicial i que si segueixen sense complir-la passat el termini, s'autoritzi a la Brigada de Patrimoni Històric de la Policia Judicial a entrar als dos museus catalans per comissar les obres d'art.
Cal recordar que l'execució definitiva del trasllat està encara pendent del recurs presentat per la Generalitat a l'Audiència d'Osca. També s'està a l'espera de la decisió del Tribunal Constitucional (TC), ja que la Generalitat va demanar al TC que declarés la nul·litat de les resolucions judicials dictades pel jutjat número 1 d'Osca en aquest conflicte.
La Generalitat entén que la sentència 48/2015 de 8 d'abril del jutjat d'Osca, així com la decisió de procedir a la seva execució provisional, contradiuen allò que ja va decidir el mateix Tribunal Constitucional en la sentència 6/2012, de 18 de gener.
Un conflicte que està als tribunals
Les obres del monestir de Sixena han estat la llavor de la discòrdia entre els executius de Catalunya i Aragó, que fa dues setmanes es van veure les cares als tribunals per la seva propietat. L'any 1992, la conselleria de Cultura de la Generalitat va signar amb les monges de monestir de Sixena un contracte de cessió indefinida dels frescos, un document que des d'Aragó s'assegura que és fals.
Durant el judici, el director de MNAC, Pepe Serra, va assegurar que les obres formen part d'una col·lecció indivisible que està protegida per la Llei del Patrimoni català, de manera que la seva divisió suposaria "una pèrdua enorme pel conjunt". En aquest sentit, Serra també va indicar que la separació d'aquest conjunt seria perjudicial per les pròpies obres i pel catàleg artístic del museu, "un dels més importants del món en pintura mural romànica".