L'exercici 2017 ha estat el de més creixement econòmic per a la demarcació de Lleida en termes d'activitat econòmica i en termes d'ocupació des de l'inici de la crisi el 2008, segons les dades de la Memòria Econòmica de Catalunya del 2016, un estudi elaborat pel Consell General de Cambres de Catalunya, patrocinat pel Banc Santander i dirigit per Carme Poveda.
En declaracions als mitjans, l'economista ha assenyalat que el creixement ha estat impulsat pel sector industrial, a més del de serveis, i ha destacat que és important que sigui la indústria la que lideri la recuperació "perquè l'ocupació industrial és una ocupació més estable, de més productivitat, salaris més elevats".
La indústria ha estat el sector més dinàmic en la creació d'ocupació amb un creixement del 6% creant 1.483 afiliacions netes el 2017, pràcticament el 30% de les creades en tota la demarcació de Lleida que van ser 5.039.
Poveda ha destacat que el 2017 no només van augmentar les exportacions de la indústria sinó que van disminuir les importacions, un senyal de competitivitat en la indústria, sobretot de l'agroalimentària, "que és el sector fort a Lleida".
El nombre d'afiliacions ha augmentat en totes les comarques lleidatanes el 2017, i la Vall d'Aran i l'Urgell són les comarques que han experimentat un millor comportament del mercat laboral, amb increments del nombre d'afiliats del 4,3% i 4,2%, respectivament. Les taxes d'atur registrals comarcals se situen entre la mínima del 5,1% en el Vall d'Aran i la màxima el 12,4% del Segrià.
Cap comarca supera la taxa d'atur del 12,5%, la qual cosa situa la província de Lleida com la que presenta la taxa més baixa d'atur.
El 2017 se situa com l'any de més creixement de l'economia de Lleida des de la crisi
La indústria és el sector més dinàmic, amb la creació de 1.483 llocs de treball nets
Ara a portada
-
-
Societat «Si el camp cau, cau tot el país»: resignació i resiliència dels pagesos després de la pedregada Oriol Almacellas Verdés
-
Societat «Vam fer el que ens agradaria que fessin per nosaltres»: solidaritat veïnal a l’Albi amb els 590 afectats del tren Oriol Almacellas Verdés
-
Societat Els CAP i hospitals de Lleida funcionen amb normalitat l'endemà de l'apagada elèctrica Redacció
-
Publicat el 29 de juny de 2018 a les 09:18
Actualitzat el 29 de juny de 2018 a les 09:23
Et pot interessar
-
Societat Ponent i les Terres de l'Ebre, en alerta per pedregades, ventades, esclafits i tornados
-
Societat La Mariola: entre el conflicte i l'oblit
-
Societat Un terratrèmol amb epicentre a la Vall de Boí sacseja l'Alta Ribagorça
-
Societat Justícia inverteix tres milions en la modernització del centre de menors El Segre de Lleida