Sobre les condicions d'exhibició, el director del Museu de Lleida ha indicat que cal que siguin "concretes" en funció de cada obra d'art de la col·lecció de Sixena, afectades ja que "se'n podria comprometre la conservació".
Després de la polèmica generada per les condicions d'exposició de les obres procedents del MNAC al Monestir de Vilanova de Sixena, Giralt ha recordat que les caixes mortuòries de la col·lecció exposades al Museu de Lleida han de tenir un control estable de temperatura i humitat relatives perquè, qualsevol canvi brusc, podria afectar la policromia o fomentar la proliferació d'insectes a la fusta. Així mateix, afegeix que "cal ser curós" perquè les peces d'alabastre afectades per l'incendi i convertides en guix, exhibides també a l'equipament lleidatà, són "extremadament sensibles" i una exposició a una temperatura "no constant" faria obrir fissures i generaria una fractura "greu".
Giralt ha recordat que, tot i no conèixer personalment les condicions de l'espai expositiu al Monestir de Vilanova de Sixena, perquè encara no l'ha visitat, tot i que ha assegurat que hi anirà, cal ser "curós" i no barrejar materials a les vitrines, perquè cada objecte necessita unes condicions de llum i temperatura "concretes". "Algunes són extremadament sensibles i sembla que això no s'ha tingut massa en compte", ha lamentat, i, per tant, "jo diria, davant d'aquesta situació, o retirem la il·luminació o guardem els objectes per una millor ocasió", ha sentenciat.
Giralt ha insistit que, pel que fa a les obres d'art del Museu de Lleida reclamades i davant una sentència que no és ferma, cal tenir en compte quines són les millors condicions de conservació no només pel trasllat sinó també per l'exhibició d'aquells objectes que ara formen part de la col·lecció del Museu de Lleida. "Hem de ser prudents perquè són peces que hem de transmetre a generacions futures", ha dit.
Giralt ha insistit que, pel que fa a les obres d'art del Museu de Lleida reclamades i davant una sentència que no és ferma, cal tenir en compte quines són les millors condicions de conservació no només pel trasllat sinó també per l'exhibició d'aquells objectes que ara formen part de la col·lecció del Museu de Lleida. "Hem de ser prudents perquè són peces que hem de transmetre a generacions futures", ha dit.