Miquel Pueyo va anunciar el passat dissabte en el seu primer discurs com a Paer en cap de Lleida que el seu executiu impulsaria "l’adopció d’un seguit de mesures relacionades amb la situació de les persones encausades, empresonades o exiliades per motius polítics" així com també crearia una comissió "extraordinària" sobre els fets de l'1-O a la ciutat.
La voluntat de posar en valor el traç independentista de l'executiu també s'apuntalarà amb un gest simbòlic que canviarà la fotografia del saló de plens. Segons ha pogut saber Nació Lleida, des d'ERC s'ha posat sobre la taula la retirada del bust del rei espanyol Joan Carles I que ha "presidit" durant anys les sessions plenàries de l'Ajuntament de Lleida.
Fonts de la formació apunten a aquest diari que aquesta decisió no s'executarà de forma immediata, i que caldrà esperar encara setmanes o mesos per tal que sigui efectiu el canvi. En aquest sentit, el buit que deixarà l'espai que ara ocupa el bust del Borbó serà reemplaçat per una altra figura, que encara no s'ha revelat però que probablement serà d'algú amb vincles amb la ciutat de Lleida.
La Crida per Lleida ja va demanar-ne la retirada
El bust del rei emèrit ja va ser motiu de debat en un dels plens finals de la passada legislatura. La Crida per Lleida va fer un prec al govern del PSC per tal que es retirés l'escultura, una petició que no va ser atesa per l'executiu.
El govern de Miquel Pueyo plantejarà la retirada el bust de Joan Carles I del saló de plens de la Paeria
La intenció d'ERC és canviar-la per la d'una altra figura | El canvi no serà immediat
Ara a portada
-
-
Societat «Si el camp cau, cau tot el país»: resignació i resiliència dels pagesos després de la pedregada Oriol Almacellas Verdés
-
Societat «Vam fer el que ens agradaria que fessin per nosaltres»: solidaritat veïnal a l’Albi amb els 590 afectats del tren Oriol Almacellas Verdés
-
Societat Els CAP i hospitals de Lleida funcionen amb normalitat l'endemà de l'apagada elèctrica Redacció
-
Publicat el 17 de juny de 2019 a les 10:53
Et pot interessar
-
Política EN DIRECTE El ple ordinari d'abril de la Paeria de Lleida
-
Política La Generalitat dona la raó a ERC Balaguer pel cas de la seva representant a l’ImPIC
-
Política Nou policia infiltrat, ara a Lleida: «Era un activista modèlic, sempre disposat a tot»
-
Política El PP de Lleida acusa Vox d'avalar la cessió gratuïta d'una finca per a fer-hi una mesquita