Males notícies pels consumidors de kebab. El famós menjar ràpid, amb carn abraçada per una massa de pa i farcida amb tot tipus d'ingredients, podria tenir les hores comptades a Europa. Ara per ara, hi ha una proposta dels diputats de la comissió de Sanitat del Parlament Europeu que podria obrir la porta a prohibir aquest tipus d'àpat de nom d'origen turc.
Concretament, la proposta posa sobre la taula els possibles riscos de salut que comporta l'ús de fosfats en la preparació d'aliments, utilitzats generalment per protegir el sabor i mantenir l'aigua en les carns conservades en vertical, com és el cas del doner kebab, per augmentar el pes del producte.
La resolució es va aprovar amb 32 vots a favor i 22 en contra. Ara, la pilota està al sostre de l'Eurocambra, que revisarà el text. Si adopta la mateixa decisió, el Parlament podria seguir les recomanacions de Sanitat i tombar una proposta de la CE que vol permetre, precisament, l'ús de fosfats en el kebab.
El kebab podria tenir els dies comptats a Europa
La continuitat d'un dels menjars ràpids més consumits per la població està en perill per una proposta del Parlament Europeu
ARA A PORTADA
-
La planta de biogàs de la Sentiu preveu començar les obres el 2026 després de rebre el vistiplau ambiental Redacció
-
Ofensiva contra la planta de biogàs de la Sentiu de Sió: veïns i ajuntaments van als tribunals Àlvar Llobet i Sotelo
-
Treballem per Balaguer impulsa una moció per evitar la supressió d’una línia d’I3 a Gaspar de Portolà Àlvar Llobet i Sotelo
-
Els Mossos detenen sis persones per lesions i intent d'homicidi durant una baralla a Lleida Redacció
-
La Junta del Canal d’Urgell defensa la modernització com una necessitat i no un caprici Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 04 de desembre de 2017 a les 09:19
Actualitzat el 04 de desembre de 2017 a les 09:20
Et pot interessar
-
Societat
Interior cessarà el cap de la Policia Nacional a Lleida condemnat per assetjament sexual
-
Societat
La «Deesa Nivaria», «Samsara» i «Horizonte de Logroño» triomfen al 61è Concurs de Vestits de Paper
-
Societat
La Diputació aprovarà un pressupost de 223,7 milions per al 2026, un 28% més que enguany
-
Societat
Mercolleida constata una lleu millora del mercat porcí tot i les pèrdues per la pesta porcina
-
Societat
La Paeria presenta un pressupost de 269 milions per al 2026, el més alt de la seva història recent
-
Societat
Detinguts quatre homes a Lleida per robar cable de coure de la xarxa ferroviària
