El nou model del servei de rodalies per Lleida comportarà com a principal novetat la partició de l'actual R12 -que uneix Lleida amb Manresa- en dues noves línies, la RL3, que arribarà fins a Cervera, i la RL4, que ho farà fins a la capital del Bages. Amb aquestes actuacions, presentades aquest divendres a Lleida pel conseller de Territori i Sostenibilitat Damià Calvet, es doblaran els serveis diaris de la línia Lleida-Cervera, que passarà a fer 12 expedicions diàries en dia laboral en comptes de les sis actuals.
També s'augmentarà de 3 a 5 els trajectes que arriben fins a Manresa. L'actuació queda justificada, segons la Generalitat, per la "molt baixa demanda de moviments de llarg recorregut" en aquest corredor. Amb aquest pla es busca afavorir "la interconectivitat i la intermodalitat" amb altres línies -incloses les AVE- ajustant els horaris a les hores punta, i també donar resposta a les necessitats d'una línia que "acumula greuges històrics", segons ha reconegut Calvet.
Les inversions que s'efectuaran estan pressupostades en 60 milions d'euros, es preveu que puguin estar executades el 2024, i inclouen la compra de quatre nous trens (actualment n'hi ha tres) i també la construcció d'un nou centre operatiu que serveixi de base pel manteniment i gestió del servei. Això suposarà que la Generalitat atorgui a FCG la gestió d'una línia que ara opera RENFE. L'acord d'explotació se signarà el proper mes d'octubre.
El nou model de gestió proposat també implica millores en el servei de transport públic per carretera amb autobús. En aquest sentit, es completarà el desplegament de la xarxa Bus Exprés entre Lleida-Les Borges Blanques i Lleida- Almacelles. A més es crearan sis noves estacions d'autobusos (Lleida, Almacelles, Mollerussa, Bellpuig, Tàrrega i Juneda) i 12 marquesines (Àger, Ponts, Vilanova de l'Aguda, Alfarràs, Tàrrega, Sant Guim de Freixenet, Ciutadilla, Castelldans, Sunyer, Alpicat, Torrebesses i Els Torms).
El contracte programa amb RENFE, en stand-by
D'altra banda, en la presentació d'aquest projecte el conseller Calvet també ha explicat que no hi ha signat cap contracte programa amb RENFE, i ha qualificat el traspàs de rodalies efectuat fa anys com "incomplet i incomplet", ja que dels quatre mil milions d'euros d'inversió projectats per l'Estat "tot just s'ha executat un 15%". Per això, ha dit que la signatura d'un nou contracte anirà condicionada a què "es reobri el traspàs" complint "dues condicions; la planificació d'inversions i la transferència del dèficit tarifari".
El nou model de rodalies Lleida partirà la R12 i doblarà les freqüencies
Els canvis suposaran una inversió de 60 milions fins el 2024

- Damià Calvet, conseller de Territori i Sostenibiliat, presentant el projecte de Rodalies per Lleida -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 25 de setembre de 2020 a les 15:02
Actualitzat el 25 de setembre de 2020 a les 15:53
Et pot interessar
-
Societat Unió de Pagesos amenaça amb mobilitzacions si no es controla la sobrepoblació de fauna
-
Societat 80 anys de silenci: un poble de la Segarra restaura una campana del 1747
-
Societat L'IMO impulsa la campanya «Feina d'Estiu» per crear oportunitats laborals per a joves
-
Societat Aquestes són les sis millors pizzeries de Lleida
-
Societat Lleida tanca una de les festes majors «més participades dels darrers deu anys»
-
Societat Lleida posarà en marxa un banc de finques agràries per promoure l'Horta