ERC insisteix en la creació de la figura de l'hereu per la Festa Major de Lleida

El grup municipal tornarà a fer aquesta proposta a la Comissió Informativa

Publicat el 02 de setembre de 2016 a les 08:51
Actualitzat el 02 de setembre de 2016 a les 08:56
El grup municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya–Avancem tornarà a demanar a la propera Comissió Informativa per a la política cultural que la Festa Major de Lleida tingui hereus de la mateixa manera que es nomenen pubilles, aprofitant la proximitat de les Festes de la Tardor. L'objectiu és actualitzar la festa i eliminar els estereotips de gènere sense renunciar a la tradició.

ERC-Avancem considera que la incorporació d'hereus a la Festa Major és una qüestió de normalització, ja que els representants del jovent de la ciutat serien tan femenins com masculins, posant-los en igualtat de condicions.

El grup municipal destaca que aquesta pràctica ja es fa des de fa anys a molts barris de la ciutat i a les Entitats Municipals Descentralitzades com Sucs i argumenta que no hi ha cap motiu perquè no es faci també a les festes en honor a Sant Anastasi i Sant Miquel.

La formació ja va presentar la proposta a la comissió al març, però no es va votar, donat que l'equip de Govern va defensar que és una comissió d'experts formada per especialistes i professionals de les entitats, la universitat i la pròpia regidoria de Cultura, qui ha de valorar la introducció de modificacions als actes culturals tradicionals.