La CGT de Lleida exigeix a la Universitat de Lleida (UdL) que expulsi un professor d'Història de l'Art que suposadament hauria efectuat comentaris "masclistes, discriminatoris i xenòfobs" a les seves classes. Provisionalment, el sindicat reclama la suspensió del docent fins a la finalització de l'expedient sancionador que la CGT considera que la universitat lleidatana hauria d'iniciar.
El sindicat considera que la UdL com a espai docent públic "ha d'apostar per la defensa dels valors de la diversitat, el feminisme, la igualtat i vetllar per la qualitat de la docència, així com el respecte a la dignitat de les persones". El Consell de l'Estudiantat de Lletres de la UdL va traslladar fa unes setmanes al deganat les queixes sobre els comentaris del professor rebudes per part d'estudiants.
Des del Comité per la República (CDR) de la UdL atribueixen al professor afirmacions com ara "una dona maltractada, després d'un maltractament en busca un altre"; "els discapacitats són com un error, no mereixen viure"; "manifestar-se per la violència masclista és com manifestar-se pel càncer, és a dir no serveix per a res"; "la mort de les dones en violència domèstica no és per a tant, una de cada tres morts són homes"; "no es poden comparar cultures, la cultura blanca és la superior", o bé "no serveix de res ser antifeixista o antiracista perquè forma part de la història i no s'ha de furgar en el passat"
La CGT lamenta "la falta d'actuació i resposta immediata de la UdL", que el sindicat entén que hauria de passar "per l'expulsió del professor, o per la seva suspensió fins a la finalització de l'expedient sancionador".
Així mateix, el sindicat considera que "la justificació que s'ha fet pública del professor afirmant que es tracta d'unes frases extretes de context, és insultant i cerca justificar i blanquejar actituds masclistes i xenòfobes que s'han d'erradicar de qualsevol espai, i encara més de la universitat pública".
La CGT demana a la UdL que expulsi el professor que va dir que «els discapacitats no mereixen viure»
El sindicat considera que els arguments del docent, que va dir que les paraules estaven tretes de context, no és suficient
ARA A PORTADA
Publicat el 28 de maig de 2019 a les 10:52
Et pot interessar
-
Societat Trànsit reforça els radars i els controls a les carreteres de Ponent
-
Societat Augmenta el rastre de drogues com la cocaïna i la ketamina a les aigües residuals de Lleida
-
Societat Raimat enceta una verema marcada pel fred amb bones previsions de qualitat
-
Societat Assir Lleida i Popetaines impulsen un model integral per a la lactància materna
-
Societat La Diputació rehabilita la carretera entre les Borges i la Floresta
-
Societat Les fades de Carner-Ribalta «s’escapen» del vandalisme