La nena d'onze mesos de Golmés (Pla d'Urgell) que va morir divendres passat a causa d'una meningitis "havia seguit perfectament el calendari de vacunes". Així ho ha assegurat el cap d'Epidemiologia de la Regió sanitària de Lleida, Pere Godoy, que ha afegit que malgrat tot, la nena ha tingut la malaltia i no l'ha pogut superar en una situació "infreqüent" que fa que aquest sigui un cas "aïllat i esporàdic".
Des del primer moment en que es va tenir sospita que la nena podia tenir la malaltia es va activar el protocol de mesures de "quimioprofilaxis" entre familiars i coneguts que haguessin pogut mantenir un "contacte íntim" i que suposa haver de prendre un antibiòtic cada 12 hores durant 2 dies. Segons Godoy es va delimitar les persones candidates a prendre aquesta medicació a la llar d'infants on anava la petita i ara "el tema està tancat" sense risc de contagi. Això no obstant, Salut sí que ha recomanat que durant els propers 15 dies les famílies estiguin "amatents" a detectar els símptomes de la malaltia, com la febre per damunt de 39, i anar a urgències d'immediat si es dona el cas.
Godoy ha assegurat que ara ja no hi ha risc de contagi a l'entorn de la nena, tant entre els familiars com a la llar d'infants on anava ja que s'ha seguit el protocol de prevenció amb el subministrament d'antibiòtics durant 2 dies entre totes aquelles persones que havien entrat en contacte més directe amb la nena.
Divendres passat hi va haver una reunió informativa amb les famílies a la llar d'infants de Mollerussa i també hi van assistir responsables de la piscina coberta municipal ja que la petita hi feia un curs de natació per a nadons els diumenges al matí. En el cas de la piscina, de seguida es va descartar el risc de contagi ja que el temps d'exposició de la nena a la instal·lació era molt reduït.
La mort per meningitis de la nena de Golmés, un cas «aïllat»
Durant 15 dies familiars propers i alumnes de la llar d'infants de Mollerussa on anava la nena hauran d'estar "amatents" per si es detecten símptomes de la malaltia
Ara a portada
Publicat el 13 de febrer de 2018 a les 08:58