Els sectors econòmics més beneficiats són l'hoteleria, amb un 36,8%, l'oci amb un 15,7% i la industria amb un 14,3%. L'estudi destaca que l'impacte global en la producció és 2,67 vegades més gran que la demanda inicial generada pels cursos.
Això vol dir, que cada euro gastat pels alumnes va suposar una despesa de 2,67 euros per a l'organització. Les xifres tenen en compte les despeses d'organització, el professorat i l'alumnat durant la seva estada a la ciutat, excepte els alumnes de l'Alt Urgell, la Cerdanya i Andorra, degut a la seva proximitat.
Segons l'estudi, la universitat d'estiu de la UdL, dinamitza el turisme de la Seu d'Urgell amb 385 estudiants i 63 professors l'any passat i 311 estudiants i 45 professors aquest any amb 15 cursos. Segons l'organització dels cursos, aquest any s'ha aconseguit una xifra rècord d'inscrits, 957, en 42 cursos en diferents seus de la universitat d'estiu com ara, La Seu d'Urgell, Tremp, Seròs, la Vall d'Aran, Solsona, Erill la Vall, Arbeca i Àger.
La setmana que ve, començaran dos nous cursos, un titulat, 'Origen, característiques i aplicacions terapèutiques de les aigües termals i mineromedicinals dels Pirineus' a Salardú, i un altre titulat, 'Aprèn a crear la teva pròpia empresa', a Solsona. El darrer curs de la universitat d'estiu es farà del 6 al 10 de setembre al jaciment ibèric de les Garrigues, 'Arqueologia Vilars 2010'.