L'ajuntament apuja fins un 40% les quotes de l'Escola de Música

Publicat el 06 de desembre de 2008 a les 09:40

Els professors de l'Escola de Música de la Seu d'Urgell, que alguns porten més de deu anys treballant, creuen que la seva situació laboral és inestable. Fins aquest curs tenien contractes temporals per obra i servei a hores de deu mesos de durada, sense hores de preparació per a les classes, ni dret a l'atur en la majoria dels casos. Aquest curs, el contracte finalitza a finals de desembre, perquè l'ajuntament preveia poder regularitzar de forma definitiva la situació en arribar a aquesta data i poder-los fer fixos.

Però en la última reunió que han mantingut amb el consistori aquesta setmana, se'ls ha notificat que el que els havien promès per aquesta data és "totalment inviable". I que per arribar a regularitzar la seva situació fan falta un mínim de sis mesos perquè implica un procés què s'han de crear les places de treball i fer convocatòries públiques per a aquestes, "la qual cosa pot comportar que algun mestre no passi l'oposició o que algú aliè fins ara a l'escola pugui cobrir alguna d'aquestes places" tal com han explicat la directora de l'Escola, Lourdes Garcia i la secretària acadèmica Lourdes Querencia.

A aquesta preocupació del claustre s'hi suma el fet que l'any passat es van augmentar les hores lectives a l'escola per demanda de la Generalitat. Aquesta mesura es va prendre per tal d'adaptar l'escola a les exigències del govern i poder-la catalogar com a reconeguda. Al mes d'abril, l'escola va insistir a l'ajuntament que s'estudiés una quota única que inclogués el llenguatge musical, l'instrument i la participació en grups i orquestres. L'objectiu era que aquests preus sortissin amb la nova matrícula que els pares van formalitzar el mes de maig, però, segons expliquen, aquests no han tingut coneixement de l'increment en la quota, en alguns casos fins un 40%, fins aquest mes de novembre.

De fet, els pares esperaven aquest any una reducció i no un augment, perquè així se'ls havia notificat el curs passat en relació amb el fet que l'escola passava a ser reconeguda, acció que ajuntament i escola van dur a terme per tal d'obtenir una subvenció de la Generalitat. Ara, l'escola tem que es puguin donar baixes a causa del considerable augment de les quotes i que aquest fet repercuteixi també en la seva situació laboral.

Ja fa uns quinze dies que el claustre de professors va trametre una carta a les famílies expressant el seu malestar per tot plegat i anunciant que com a mesura de protesta no farien mostres públiques en tot el curs com ara festivals o concerts.

 

 

La directora de l'Escola de Música, Lourdes Garcia, i la secretària acadèmica, Lourdes Querencia. La directora de l'Escola de Música, Lourdes Garcia, i la secretària acadèmica, Lourdes Querencia.