L'Espai Macià de les Borges Blanques ha rebut la cessió indefinida en dipòsit de més de 200 cartes manuscrites entre Maria i Josep Macià, germans de l'expresident de la Generalitat Francesc Macià, que daten d'entre els anys 1907 i 1932. La correspondència relata la vessant més íntima de la família Macià i s'hi pot constatar la preocupació dels familiars de l'expresident per la seva carrera política que, entre altres, titllen "d'aventura republicana i revolucionària".
La regidora d'Equipaments Culturals de l'Ajuntament de les Borges Blanques, Maria Fusté, ha explicat que ara s'està catalogant i inventariant aquest "important fons epistolar", a l'espera de ser digitalitzat i posat a disposició dels investigadors i visitants que desitgin consultar-lo.
Maria Macià, a més de ser una de les persones més pròximes i amb més relació amb l'expresident, era monja i va formar part de la congregació de les Filles de Maria Immaculada per al servei domèstic, en diferents punts de l’Estat espanyol i d'Amèrica del Sud. Per la seva part, Josep Macià era un reconegut comerciant i industrial resident a Vilanova i la Geltrú.
Altrament, Maria Fusté també ha volgut agrair la cessió feta per Bernat Padró i Rovira, fill de Montserrat Rovira i Macià, que era besnéta de Josep Macià i Llussà; i les gestions per materialitzar-la fetes per l'actual regidor borgenc Josep Farran, donada la seva amistat personal amb Padró.
L'Espai Macià rep la cessió de 200 cartes dels germans de l'expresident
Els documents manuscrits, cedits indefinidament en dipòsit al centre de les Borges Blanques, daten d'entre els anys 1907 i 1932
ARA A PORTADA
Publicat el 11 de maig de 2016 a les 18:03
Actualitzat el 11 de maig de 2016 a les 18:09
Et pot interessar
-
Societat
La CHE prohibeix la navegació a Santa Anna i Canelles fins que no disposin d'una estació de neteja d'embarcacions
-
Societat
Els millors plans per la Castanyada 2025 a Ponent
-
Societat
Horitzons arriba al quart número viatjant de la Franja a Washington i amb la veu de Vallverdú
-
Societat
La Diputació de Lleida repararà la memòria dels 537 treballadors represaliats pel franquisme
-
Societat
El Tren dels Llacs arriba a final de temporada amb els vagons plens i un 9% més de passatgers
-
Societat
Cerima Cherries serà la primera empresa catalana a exportar cireres al mercat xinès
