Entra en funcionament la Carpeta Ciutadana

L’estand de l'ajuntament a l’ExpoBages és el tret de sortida de la divulgació de la renovació de l’atenció ciutadana.

Publicat el 19 de maig de 2009 a les 16:55
L’Ajuntament de Manresa ha dissenyat el desplegament de la renovació de l’atenció ciutadana que inclou la millora de l’atenció personalitzada i la implantació de nous mitjans de transparència i de facilitats de comunicació entre l’Ajuntament i la ciutadania.
 
La renovació de l’atenció ciutadana és un dels objectius prioritaris sortit del pacte de govern municipal. El repte del govern és fer més fàcils, àgils i eficients les relacions amb la ciutadania.
 
Tot i que la concreció més visible d’aquesta renovació és l’entrada en funcionament de l’OAC (amb l’ampliació d’horaris i la centralització de les gestions), avui mateix entra en funcionament un altre dels pilars del nou model d’atenció: la Carpeta Ciutadana.
 
La Carperta Ciutadana és un nou espai virtual que serà propietat de cada persona/empresa, accessible només amb signatura digital o bé a través d'un identificador i contrasenya facilitat prèviament per a l'Ajuntament. En aquest entorn s’hi trobarà la informació com habitant, tributs i domiciliacions, així com les dades i estat de resolució dels tràmits presentats.

L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) es preveu que entri en funcionament a partir del proper mes de juliol. Es tracta d’un nou model d’oficina que permetrà que la major part dels tràmits es pugui iniciar i acabar en la mateixa oficina. Una oficina oberta de 9 del matí a les 8 del vespre, en horari ininterromput.
 
Estem en la fase prèvia entre la disposició de la Carpeta Ciutadana i l’entrada en funcionament de l’OAC. Aquesta és la fase per exercitar els canals digitals abans del desplegament de l’atenció personalitzada i també és la fase de difusió i explicació del nou model d’atenció ciutadana. Per aquest motiu, l’Ajuntament ha triat l’estand de l’ExpoBages com un mitjà d’explicació personalitzada d’aquest nou model.
 
La voluntat és utilitzar totes les tecnologies que tenim a l’abast però sense perdre de vista que el nostre objectiu són les persones. Pretenem que tothom se senti còmode amb el canal que utilitzi i que en tot moment noti un tracte humà i personal.  
 
La nova Oficina d'Atenció Ciutadana està situada a la planta baixa de l'edifici noble de l'Ajuntament, a la plaça Major, 1. En aquest espai, que s'ha renovat completament, hi podeu fer la major part de tràmits relacionats amb l'administració municipal i plantejar tot tipus de consultes. En fer-ho rebreu una atenció personalitzada per part de personal especialitzat.
 
Més concretament, a l'OAC es realitzaran els següents tràmits següents:
  • altes, baixes i modificacions del padró d’habitants.
  • volants i certificacions de convivència, residència i defunció, canvis de domicili.
  • dades estadístiques de població.
  • inscripció al Registre de parelles de fet.
  • registre d’entrada de documents.
  • duplicats de rebuts de pagaments de tributs i certificat d’inexistència de deutes.
  • informació urbanística.
  • exposició pública del planejament general i derivat.
  • informació pública d’expedients d’activitats i obres.
  • recollida de mobles i estris domèstics a la via pública.
  • inscripció escoles i colònies esportives, activitats municipals, Aules de Cultura, Tallers d’Art i altres activitats formatives.
  • recollida de notificacions, consulta del tauler d’anuncis, compulsa de documents.
  • donació d’animals domèstics.
  • sol•licitud de concessió sobre el dret funerari.
  • renúncia, nomenament i duplicat de drets funeraris.
  • registre d’entitat ciutadana.
  • Sol•licitud de participació en òrgans de participació ciutadana.
Gestió de tràmits traslladats a l’OAC:
  • llicències urbanístiques d’obres i activitats.
  • llicència de gual i reserva d’estacionament a la via pública.
  • gestió de vehicles: abandonaments, precinte, reserves d’estacionament, zona de vianants.
  • activitats a la via pública.
  • targetes del bus urbà.
  • identitat del certificat digital
  • servei de creació d’empreses: cita prèvia, ajuts, subvencions, formació continuada.
  • rescabalament per danys a la via pública.
  • gestió urbanística.
  • protecció de la legalitat urbanística.
  • cens d’animals domèstics.
En conjunt, en aquesta nova oficina es podrà fer un 80% del tràmits municipals. Tan sols alguns de molt específics s'hauran de fer en altres oficines de l'Ajuntament.
 
La millora de l'atenció ciutadana per part de l'Ajuntament també es fa patent amb l'ampliació de l'horari d'obertura de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà, que és de dilluns a divendres de 9 del matí a 8 del vespre de manera ininterrompuda.
 
Cal recordar també les possibilitats d'informació i presentació de tràmits a través d'internet :               
  • Informació de 160 tràmits.
  • Informes i volants d'empadronament
  • Fer el pagament de rebuts i multes
  • Fer declaracions tributàries
  • Donar d’alta vehicles
  • Inscriure-us a cursos organitzats per l’Ajuntament
Fins a un total de 60 tràmits.
 
També es pot consultar:
  • l’agenda d’activitats ciutadanes i de l’Ajuntament
  • les licitacions i ofertes de contractació
  • el catàleg de serveis i tràmits que ofereix l’Ajuntament
  • tota la informació sobre l’activitat municipal
  • la Carpeta del Ciutadà
Per poder accedir a alguns d’aquests tràmits i informacions cal la signatura digital o de DNI electrònic.
 
El correu electrònic oac@ajmanresa.cat és una altre mitjà que facilita la relació entre l’Ajuntament i els ciutadans. A través d’aquests canal podeu enviar les vostres queixes i suggeriments als diferents serveis muncipals i, per fer-ho, no cal disposar de cap identificació digital. També podeu sol•licitar rebre avisos i informacions diverses (també en podeu rebre a través de missatges sms).