La Direcció General de Comerç aposta per dinamitzar la qualitat de les fires a la Catalunya Central

Publicat el 21 d’abril de 2009 a les 14:39
La Direcció General de Comerç aposta per dinamitzar la qualitat de les fires a la Catalunya Central a partir de la millora de la gestió de la qualitat. Aquest és l'objectiu que s'ha marcat la Direcció General de Comerç després d'una reunió de treball que va tenir la presència de més d'una desena d'entitats i òrgans gestors de fires de les comarques de l'Anoia, Bages, Berguedà, Osona i Solsonès. Durant la reunió, Marta Santamaria, cap del Servei d'Activitats Firals, va destacar l''entusiasme' i la 'bona feina' feta per les entitats firals de la Catalunya Central. A més a més, va remarcar el valor de les fires com a referent cultural del territori i la seva promoció.
 
Durant l'acte es va anunciar la cinquena convocatòria dels premis a la innovació de les fires de Catalunya que tenen com a finalitat reconèixer aquelles fires que aportin elements innovadors. També es va anunciar l'edició del curs d'organitzacions firals que s'impartirà a través d'ESCODI. El curs es farà a Barcelona i tindrà una durada de 150 hores lectives. 

El director dels Serveis Territorials a la Catalunya Central, Josep Maria Palau, va remarcar la importància d'incorporar coneixement en el desenvolupament de les fires. També va animar els assistents a seguir treballant per la dinamització firal a la Catalunya Central. 

Segons el Registre d'Activitats Firals, a les comarques i municipis de Catalunya s'organitzen un total de 389 fires que mouen cada any gairebé uns set milions de visitants.