El cicle ¾ de música torna aquest diumenge, 9 d'abril a les 12h, a l'Espai de la Plana de l'Om amb el concert del de pianoforte Els colors del pianoforte a càrrec del manresà Roger Illa, especialitzat en interpretació amb instruments de teclat històrics.
El concert serà un viatge per la sonoritat i la màgia del repertori pianístic a través de l'humor mozartià, l'elegància i subtilesa de Haydn, la transparència i la malencolia de Schubert i els contrastos dinàmics i rítmics de rauxa i passió de Beethoven, mitjançant l'instrument original i autèntic d'aquesta època: un facsímil del fortepiano Anton Walter (ca. 1800).
Abans del concert, alguns dels alumnes de piano del Conservatori de Música de Manresa, alguns dels quals han participat en la Màster Class de Roger Illa, interpretaran diverses peces amb el facsímil del fortepiano Anton Walter (ca. 1800).
El preu de les entrades és 6€. Per a més informació a les taquilles del teatre, per telèfon (93 872 36 36) i per internet.
Roger Illa, biografia
Nascut a Manresa el 1985, el pianista Roger Illa, llicenciat en Piano a l'Escola Superior de Música de Catalunya, és un dels pocs músics del país amb una àmplia formació acadèmica en praxis històrica i interpretació amb instruments de teclat històrics, (clavicordi, clavicèmbal i fortepiano); l'avalen la llicenciatura en Fortepiano per l'ESMUC, el 2013, i Màster en Interpretació de la Música Antiga per la UAB, el 2015.
Ha estat becat doblement per participar a la segona i tercera edicions de l'Académie Européenne de Musique Ancienne de Vannes (2012 i 2013). Tanmateix, ha rebut cursos, classes i màster-classes de pianistes i fortepianistes com Jordi Camell, Francisco Poyato, Arthur Schoonderwoerd, Jos van Immerseel, Claire Chevallier, Sophia Rosoff, Hiroko Sasaki, Stephen Sulich, Elsa Púppulo o Albert Bover, entre d'altres.
Ha realitzat diferents concerts per Catalunya, Europa i els Estats Units, en marcs com el Festival de Música Antiga de Barcelona o el Festival de Musiques Anciennes de Besançon i Montfaucon.
I per altra banda, diversos tallers i conferències sobre instruments de teclat històrics, interpretació i praxis interpretativa i manuscrits i facsímils, al Conservatori Superior de Música del Liceu, dirigit a estudiants de piano de nivell superior, i a la Universitat Autònoma de Barcelona, dintre del Departament de Musicologia, del qual en va ser becari durant el curs 2013/14, adreçats als estudiants de Grau en Musicologia. A més a més, ha estat l'organitzador i productor de les jornades de portes obertes de Fortepiano de l'ESMUC (2014 i 2015).
Actualment, combina la tasca de concertista, amb piano modern i instruments de teclat històrics, juntament amb la tasca pedagògica, realitzant concerts, concerts comentats, classes, màster-classes i conferències.
ARA A PORTADA
-
Successos El comiat multitudinari a Pau Simon omple Sant Martí de Torroella enmig d'un profund dolor Pere Fontanals
-
Societat Centenars de persones reten homenatge a Pau Simon Garcia al Monument a la Mineria de Súria Pere Fontanals
-
Successos Què sabem i què no de l'accident a les mines de Súria on ha mort un treballador de 26 anys Pere Fontanals
-
Publicat el
06 d’abril de 2017 a
les 19:17
Actualitzat el
06 d’abril de 2017 a les
19:26
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Els Gegants de Viserta de Monistrol participen a la Postal de Gegants de Les Santes de Mataró
-
Cultura i Mitjans
Sant Salvador de Guardiola prepara quatre dies de Festa Major amb música, teatre i tradició
-
Cultura i Mitjans
La música i l'èpica del setge de 1711 tornaran al Castell de Cardona
-
Cultura i Mitjans
Una vuitantena d'actors preparen aquest estiu el muntatge participatiu d'«El retaule del flautista»
-
Cultura i Mitjans
Voilà! desembarca a Sant Fruitós amb tres dies de música i anuncia nous concerts a la tardor
-
Cultura i Mitjans
Mig miler de persones converteixen el Pla de Lluna al Camí Ignasià en l'edició més multitudinària
