- La transformació de la línia Manresa-Santpedor-Sallent -i posteriorment la de Callús i Súria- en un mitjà de transport per a viatgers que connecti les poblacions amb més habitants de la comarca amb el centre de la ciutat. Per això és imprescindible el manteniment íntegre de l'actual línia. Aquesta operació, a més, permetria donar servei al barri de la Parada, al polígon dels Dolors, al Centre Tecnològic i al parc de l'Agulla.
- La connexió de les dues xarxes de tren a través del Baixador dels FGC i l'estació del Nord de la RENFE. Aquesta última és una estació cabdal per reforçar la vitalitat del Nucli Antic i el planejament territorial preveu que esdevingui la futura estació central del tren Transversal a la ciutat.
En aquest sentit, l'antic traçat del carrilet –que passava per l'actual carrer de Carrasco i Formiguera, el “pàrquing Saclosa”, el passeig de Salvador Espriu i el passatge Sinera, abans d'enfilar el carrer Francesc Moragas per baixar fins el passeig del Riu- hi pot jugar un paper fonamental, ja que permetria la creació d'un carril bus segregat, molt proper al centre i d'un cost assequible. A més, oferiria una alternativa al conjunt de línies d'autobús urbà que actualment congestionen el carrer Guimerà i les carreteres de Vic i Cardona, cosa que permetria guanyar espai per als vianants.
- La regeneració de tota la trama urbana per on passa el ferrocarril. Aquesta és una operació clau per integrar a la ciutat una gran quantitat de sòl públic que històricament hi ha viscut d'esquena i que sovint ha actuat com a barrera. En aquest sentit, el soterrament dels 800 metres de línia dels FGC que hi ha entre el pont de Ferro i el Baixador permetria l'eliminació del túnel del carrer Indústria i resoldre la connexió del carrer Abat Oliba amb la plaça Onze de Setembre. A més, una bona part dels terrenys de Manresa Alta i de l'antiga Alcoholera es podrien recuperar per a la creació d'un parc lineal que enllacés amb la zona verda de la Parada i el parc de l'Agulla. Aquesta operació es podria completar permetent una certa edificabilitat entre el traçat de la via i els darreres del carrer de la Creu Guixera que, a part de dotar el parc d'una nova façana, permetria finançar una part de l'operació.