"L'independentisme no ha volgut afrontar amb totes les seves conseqüències que el moviment sindical està a anys llum de la representació política", així de contundent ha començat la ponència de Marc Salles, membre de la Confederació Sindical Catalana, a les jornades que se celebren a la Universitat Catalana d'Estiu a Prada de Conflent.
El món del treball, ha assegurat Salles, no ha volgut entrar en el procés, "aquesta és la gran paradoxa catalana", ha reblat. Els dos sindicats majoritaris -que computen més del 85% de tots els afiliats- signen els convenis de treball per a tot el territori espanyol. Fet que provoca que no es contempli que a Catalunya "el preu de vida és més car que en altres CCAA i que el teixit productiu és diferent".
Salles ha posat d'exemple el sector tèxtil. Tot i que més del 70% d'aquest àmbit productiu es troba a Catalunya, el conveni es pacta des de Madrid. I per contraposar-ho, ha explicat que a Galícia i al País Basc, els partits nacionalistes van impulsar diferents sindicats com aquí a Catalunya, el PSC i el PSUC, van donar suport a UGT i CCOO.
Ha justificat que, al no haver a Catalunya sindicats propis potents com Euskadi i Galícia, no poden fer, per exemple, la vaga a la qual va recolzar Solidaritat de Treballadors Bascos (ELA), que "gràcies a la seva caixa de resistència, va poder donar suport a una vaga de dos anys i mig i doblegar la patronal".
A més, tal com es va acordar en els Pactes de la Moncloa, els sindicats reben subvencions de l'Estat, i per tant, no depenen econòmicament dels afiliats. Fet que pot facilitar que la cúpula s'allunyi dels objectius dels afiliats, que l'Estat tingui "més assegurada la pau social" i que sigui més difícil d'actuar com a contrapoder davant de la patronal.
La Intersindical demana al sobiranisme reforçar el sindicalisme territorial
Marc Salles, membre del sindicat, lamenta que el "món del treball no s'hagi implicat amb el procés"
ARA A PORTADA
Publicat el 18 d’agost de 2018 a les 18:05
Et pot interessar
-
Política
La CUP renova el seu grup al Consell Comarcal del Bages
-
Política
Manresa compra el convent de les Caputxines per garantir-ne l'ús públic i el futur patrimonial
-
Política
Bacardit reclama a Marc Aloy que exigeixi al Govern l'obertura immediata del peatge de la C-16
-
Política
La CUP d'Artés critica la instal·lació de càmeres i alerta d'una vulneració de drets
-
Política
Junts reclama la «gratuïtat immediata» de la C-16 davant el «col·lapse crònic» de Rodalies
-
Política Artés aprova instal·lar càmeres de videovigilància per reforçar la seguretat ciutadana
