L'Amy Ndoor, els representants d'Acció Sindical del Bages, el vicari general del Bisbat de Vic, Josep Maria Riba, i la regidora d'Acció i Inclusió Social de l'Ajuntament de Manresa, Mariona Homs, han arribat a un acord aquest diumenge a la tarda per desencallar la situació que viu la treballadora de la llar amb la Fundació Nou Camí, que li deu quatre anys de sou i l'ha denunciada per desnonar-la de la casa de la dona que cuidava, ara difunta.
[nointext]
Segons han informat des del sindicat, el Bisbat de Vic s'ha compromès a asseure en una taula els representants de la fundació fent ells de mediadors, i l'Ajuntament a restablir-li el servei de l'aigua a casa que tenia suspès per falta de pagament.
[intext1]
Com que la Fundació Nou Camí té la seu a Sant Feliu de Llobregat, el vicari del bisbat de Vic s'ha posat en contacte amb el seu homòleg del Bisbat de Sant Feliu, que s'ha compromès a trucar l'entitat aquest mateix dilluns per tal de fer les gestions pertinents i que s'assegui a negociar. S'ha acordat que aquest dijous es farà una reunió entre totes les parts, també amb l'entitat, a Manresa. L'Ajuntament també hi serà present.
Abans, al migdia, l'alcalde, Marc Aloy, s'havia apropat a la basílica de la Seu, on treballadora i sindicalistes s'havien tancat al final de la manifestació del Primer de Maig per reclamar una sortida a la situació de l'Amy Ndoor, per interessar-se per la situació de la treballadora de cures. En la visita s'havia compromès a convocar la trobada triangular de la tarda, com així ha estat.
[h3]Tancada a la seu[/h3]
Aquest diumenge al matí, la manifestació del Primer de Maig de Manresa ha finalitzat a l'interior de la basílica de Santa Maria de la Seu, amb una tancada per reclamar al Bisbat de Vic i a l'Ajuntament de la ciutat que facin de mediadors entre la treballadora de la llar Amy Ndoor i la Fundació Nou Camí, vinculada a l'Església, a qui els sindicats reclamen quatre anys de sou durant els quals va tenir cura d'una dona gran amb dependència sense cobrar.
[intext2]
Una cinquantena d'activistes han entrat al temple al final de la marxa, que havia començat a Crist Rei, i s'han anat asseient en els reclinatoris. Els convocants han llegit un manifest de suport a la treballadora i han anunciat que no sortirien de la basílica fins que no tinguessin el compromís de les parts per fer-se càrrec de les converses entre la treballadora i la fundació.
L'acció s'ha portat a terme amb el coneixement i el consentiment del rector de la Seu, el mossèn Jean Hakolimana, que només ha demanat no violentar la situació i respectar el temple. Per això, després de la lectura del manifest, els convocants han demanat que "per respecte, o no, a aquestes creences, us demanem que no feu cap acció contra el mobiliari del temple, ni poseu enganxeu adhesius". A banda del cant de La Internacional que han entonat alguns dels sindicalistes, el tancament està transcorrent amb normalitat.
[h3]La situació de l'Amy Ndoor[/h3]
Tal com ha explicat l'Amy Ndoor a NacióManresa, va començar a cuidar la dona gran el 2013 per encàrrec de la seva filla. "Vaig estar cobrant des del principi fins a 2016, quan va morir la filla", explica, "a partir de llavors ningú no es va fer càrrec de la dona, però jo em vaig quedar amb ella perquè em feia pena i l'estimava com si fos la meva mare i ella m'estimava a mi com a una filla". "Si jo hagués marxat no sé què hagués passat amb ella ja que el seu net no se'n va cuidar", justifica.
La situació es va allargar fins que van declarar la incapacitat de la dona i va passar a ser tutelada per la Fundació Nou Camí. "Això ja va ser a última hora i al cap de poc temps la van portar a una residència i a mi em van fer fora com si mai no l'hagués estat cuidant, com si no fos una treballadora", lamenta. És més, mentre va estar a la residència "era l'única que anava a veure-la, que passejava amb ella pel jardí...", fins que va morir.
La treballadora continua vivint a la que era la casa de la dona, ja que era on vivia mentre en tenia cura. Ara, reclama a la Fundació Nou Camí que li pagui els quatre anys que va estar treballant en la seva cura a casa, una demanda que els sindicats han fet seva aquest Primer de Maig manresà: "denunciem l'explotació que pateixen les treballadores de cures i de la llar".
La Fundació Nou Camí va denunciar la treballadora per apropiació indeguda en un judici en què va ser absolta. Ara, després de perdre, la fundació torna a la càrrega i ha presentat una segona denúncia per demanar el desnonament de l'Amy Ndoor de la casa de qui era la seva cuidada. El judici està assenyalat per al proper 4 de juny.
Acord per desencallar la situació de la treballadora de la llar després del tancament sindical a la Seu
El Bisbat de Vic s'ha compromès amb Acció Sindical del Bages a fer asseure's a la taula a la Fundació Nou Camí, a qui acusen de deure quatre anys de sou a Amy Ndoor
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Publicat el 01 de maig de 2022 a les 17:40
Et pot interessar
-
Societat El COAC cedeix a Plataforma per la Llengua l'ús de la sala de reunions de la Casa Lluvià
-
Societat L'Ajuntament de Manresa iniciarà dilluns la reurbanització del carrer Santa Maria
-
Societat L'Ajuntament de Manresa i la Federació de barris renoven el conveni del Pla de Desenvolupament Comunitari
-
Societat Obertes les inscripcions a la 18a edició del campus d'estiu Vitamina de Sant Fruitós