14
de juliol
de
2022, 11:27
Actualitzat:
11:44h
Endesa "aplaudeix" els esforços que els veïns del Bloc 8 de la PAHC Bages al carrer Bampylor de Manresa han fet fins ara per aconseguir el certificat de vulnerabilitat energètica i el butlletí energètic per a cada pis, però avisa que la seva situació "és única a tot l'Estat", i que es troba en mans dels serveis jurídics de la companyia per trobar-hi una solució legal, perquè amb el text del conveni marc sobre pobresa energètica, la situació es troba "enquistada".
El problema que té l'edifici d'habitatges ocupat per cinc famílies amb dotze menors és que "no té escomesa general d'entrada de corrent a l'immoble ni caixa general de distribució", de manera que "per molt que els veïns tinguin la situació resolta de portes endins", legalment Endesa no pot tirar l'escomesa ni instal·lar la caixa general de distribució "si no hi ha cap promotor que ens ho demani".
"Una situació com aquesta, que és la primera vegada que ens trobem a l'Estat, no està contemplada en el conveni marc sobre pobresa energètica, ni en el punt on tracta de la instal·lació de comptadors temporals d'urgència social", afirmen des d'Endesa. Això ha fet que la companyia i l'Ajuntament estiguin en "contacte diari per resoldre aquesta situació", però "són els serveis jurídics els que han de mirar com podem passar l'escomesa general d'electricitat sense tenir la sol·licitut del promotor".
Quan l'1 de maig de 2021 la PAHC va alliberar el bloc de pisos del carrer Bambylor de Manresa es va trobar amb un immoble gairebé acabat però que, després de 10 anys d'abandonament, es trobava amb moltes mancances. Com que el promotor va abandonar l'obra abans d'acabar-la i la propietat va anar a mans d'un fons voltor, ningú no va demanar l'escomesa general d'electricitat, "que és el problema amb el que es troben actualment els veïns".
Voluntaris de la PAHC van finalitzar les obres menors que faltaven, però no tenien legitimitat per demanar l'escomesa, de manera que van fer una connexió irregular a la línia general. El passat 4 d'abril, custodiats per antiavalots dels Mossos d'Esquadra, tècnics de la companyia van deixar sense llum l'habitatge. Aquest dimecres, els veïns de la PAHC han anunciat que, després de tres mesos funcionant amb generadors, han tornat a connectar-se a la línia general d'electricitat.
Sobre el fet que des que van presentar els butlletins, Endesa no s'ha comunicat amb els veïns per informar-los sobre el que faltava, des de la companyia recorden que "no hem de parlar de res amb ells ja que els nostres interlocutors en casos de vulnerabilitat són els serveis socials municipals, que són els qui signen els papers".
"És un tema molt complicat sobre el que no existeixen antecedents", afirmen des d'Endesa, "o sigui, que la situació no estarà resolta demà".
El problema que té l'edifici d'habitatges ocupat per cinc famílies amb dotze menors és que "no té escomesa general d'entrada de corrent a l'immoble ni caixa general de distribució", de manera que "per molt que els veïns tinguin la situació resolta de portes endins", legalment Endesa no pot tirar l'escomesa ni instal·lar la caixa general de distribució "si no hi ha cap promotor que ens ho demani".
"Una situació com aquesta, que és la primera vegada que ens trobem a l'Estat, no està contemplada en el conveni marc sobre pobresa energètica, ni en el punt on tracta de la instal·lació de comptadors temporals d'urgència social", afirmen des d'Endesa. Això ha fet que la companyia i l'Ajuntament estiguin en "contacte diari per resoldre aquesta situació", però "són els serveis jurídics els que han de mirar com podem passar l'escomesa general d'electricitat sense tenir la sol·licitut del promotor".
Quan l'1 de maig de 2021 la PAHC va alliberar el bloc de pisos del carrer Bambylor de Manresa es va trobar amb un immoble gairebé acabat però que, després de 10 anys d'abandonament, es trobava amb moltes mancances. Com que el promotor va abandonar l'obra abans d'acabar-la i la propietat va anar a mans d'un fons voltor, ningú no va demanar l'escomesa general d'electricitat, "que és el problema amb el que es troben actualment els veïns".
Voluntaris de la PAHC van finalitzar les obres menors que faltaven, però no tenien legitimitat per demanar l'escomesa, de manera que van fer una connexió irregular a la línia general. El passat 4 d'abril, custodiats per antiavalots dels Mossos d'Esquadra, tècnics de la companyia van deixar sense llum l'habitatge. Aquest dimecres, els veïns de la PAHC han anunciat que, després de tres mesos funcionant amb generadors, han tornat a connectar-se a la línia general d'electricitat.
Sobre el fet que des que van presentar els butlletins, Endesa no s'ha comunicat amb els veïns per informar-los sobre el que faltava, des de la companyia recorden que "no hem de parlar de res amb ells ja que els nostres interlocutors en casos de vulnerabilitat són els serveis socials municipals, que són els qui signen els papers".
"És un tema molt complicat sobre el que no existeixen antecedents", afirmen des d'Endesa, "o sigui, que la situació no estarà resolta demà".