El professorat i l'alumnat de l'Institut Pius Font i Quer ha protagonitzat una concentració aquest dimecres al pati del centre per exigir el dret a l'habitatge com a condició imprescindible per garantir el dret a l'educació. Aquesta mobilització s'ha fet en defensa de dues alumnes del centre que es trobaven en risc de desnonament. L'acció s'ha fet en el marc dels Docents per un Habitatge Digne.
Gràcies a la pressió social, el desnonament ha estat aturat, una victòria que reafirma el compromís del centre en la lluita per unes condicions de vida dignes per a tot l'alumnat. Durant l'acte, alumnes i docents han llegit un manifest denunciant la situació de precarietat i exclusió que afecta moltes famílies i reivindicant la necessitat d'actuar davant d'aquestes injustícies.
L'Institut Pius ho ha refermat en el manifest: "sense casa, no hi ha educació. La tasca docent no es pot limitar a les aules, i no podem restar indiferents davant la realitat que viu part del nostre alumnat. La precarietat i l'exclusió social són formes de violència que cal combatre".
I ha continuat "exigim l'aturada immediata de tots els desnonaments amb menors i reiterem el nostre compromís de continuar mobilitzant-nos cada cop que es produeixi una situació d'injustícia, sigui al nostre centre o a qualsevol altre institut. També volem deixar de manifest que aquest no és un cas aïllat: hi ha més alumnes en situacions similars al nostre centre, i diem alt i clar que no els deixarem sols i ens seguirem mobilitzant. La lluita educa, i mobilitzar-nos per una vida digna també forma part de l'aprenentatge. Defensar el dret a l'habitatge és defensar el dret a l'educació i a una vida digna per a tothom".