Gairebé un 80% dels influencers a Europa fa publicitat enganyosa, segons ha revelat aquest dimecres la Comissió Europea que, juntament amb 22 estats membres, ha analitzat publicacions de gairebé 600 persones considerades influents a les xarxes socials. Segons els resultats de la investigació, el 97% publica contingut comercial, però només el 20% indica que es tracta de publicitat.
Un 78% dels influencers analitzats té activitat comercial, però només el 36% estan registrats com a comerciants al seu país. També s'ha detectat que un 20% promouen activitats poc saludables o perilloses. Per això, Brussel·les ha demanat a les autoritats estatals que investiguin "a fons" 358 persones per incompliment de la normativa europea. "Si cal es podrien de prendre mesures d'execució addicionals, d'acord amb els procediments nacionals", avisa la Comissió Europea.
La legislació de consum de la UE estableix que les comunicacions comercials han de ser transparents. Qualsevol promoció dels productes o serveis d'una marca en una publicació amb la qual l'influencer rebi uns ingressos o altres avantatges ha d'indicar que és una activitat publicitària. Els influencers tampoc poden enganyar els consumidors amb "informació falsa o no veraç" sobre els productes o serveis promocionats, segons la directiva europea de pràctiques comercials deslleials.
A l'octubre la Comissió Europea va impulsar una investigació per detectar publicitat enganyosa d'influencers. Ha analitzat l'activitat de 576 influencers d'arreu d'Europa que operen sobretot a Instagram, TikTok, YouTube, Facebook, X, Snapchat i Twitch. Entre els analitzats hi ha 82 persones amb més d'un milió de seguidors, 301 amb més de 100.000 i 73 que en tenen entre 5.000 i 100.000. Sobretot fan publicat de "moda, estil de vida, bellesa, alimentació, viatges i esport".
Un 20% dels analitzats "promouen activitats no saludables o perilloses, com ara menjar ferralla, begudes alcohòliques, tractaments mèdics o estètics, jocs d'atzar o serveis financers com ara el comerç de criptomonedes".
[plantillavirals]
Gairebé un 80% dels influencers d'Europa fa publicitat enganyosa
La investigació de la Comissió Europea demana investigar "a fons" 358 creadors de contingut per incompliment de la normativa comunitària

- Una jove consulta Instagram al seu mòbil -
- Hugo Fernández
ARA A PORTADA
-
Una jove exposa la seva relació íntima i sexual amb Alejandro Sanz: «Les seves accions van traspassar límits» Víctor Rodrigo
-
Treu un 9,9 al batxillerat i plora en veure les notes de la selectivitat: «És impossible...» Redacció
-
Agredeixen el youtuber xenòfob Jan Sin Miedo mentre feia un directe a l'Hospitalet de Llobregat Marc Orts i Cussó
-
El Govern activa una línia de 500 milions d'euros per ajudar els joves a pagar l'entrada del pis Bernat Surroca Albet
-
Publicat el 14 de febrer de 2024 a les 13:56
Actualitzat el 14 de febrer de 2024 a les 13:57
Et pot interessar
-
Creadors Ibai Llanos busca noves audiències: Los del Río actuaran a «La Velada V»
-
Creadors Centenars de joves tallen el trànsit de la plaça Catalunya per un famós tiktoker
-
Creadors Ibai crearà un club de futbol des de zero a la categoria més baixa de Catalunya
-
Creadors Llista, el primer rànquing de creadors de contingut en català «més enllà dels cinc de sempre»
-
Creadors La influencer catalana Àngela Marmol critica el masclisme rebut per la seva trobada amb Tom Cruise
-
Creadors Un famós creador de contingut revela l’hamburguesa preferida de Bad Bunny