Aquestes són les propostes catalanes a l'ISE 2025

Fins a 85 companyies de Catalunya estan presents enguany al congrés de l'audiovisual, un 8% més que l'any passat

Una de les grans propostes catalanes de l'ISE 2025
Una de les grans propostes catalanes de l'ISE 2025 | ACN
Redacció
05 de febrer de 2025, 08:47
Actualitzat: 8:47h

Les empreses catalanes guanyen força al saló ISE 2025 amb propostes ben diverses basades en l'entreteniment immersiu (Blit.studio), un espectacle amb drons (Flock Drone Art), l'última tecnologia en pantalles informatives (Nsign.tv) o un metahumà impulsat per IA (Royal Renders). En total, 85 companyies d'arreu de Catalunya estan presents enguany al principal congrés de l'audiovisual, un 8% més que l'any passat i la xifra més alta de totes les edicions. De fet, Catalunya és el cinquè territori amb més empreses participants, només per darrere de la Xina, Alemanya, Estats Units i Regne Unit. "La indústria audiovisual catalana està creixent a un ritme fortíssim", ha corroborat el president del Clúster Audiovisual de Catalunya, Miquel Rutllant.

"Estem parlant d'un 14% més de facturació del 2022 al 2023, arribant als 8.600 milions d'euros. I d'un 13% més de treballadors, amb gairebé 42.000 ocupats", ha enumerat Rutllant. "L'aposta clara és combinar creativitat i tecnologia per crear una indústria audiovisual catalana cada cop més forta i potent", ha continuat el president del Clúster Audiovisual de Catalunya, que avança que l'objectiu és entrar a nous sectors econòmics.

"L'audiovisual està introduint-se amb força al món del turisme, al món del patrimoni històric i els museus per millorar l'experiència dels visitants i també al món de la salut a través de la telemedicina", ha enumerat Rutllant.

Quines són les propostes catalanes?

Flock Drone Art. La gironina Flock Drone Art, un estudi creatiu d'espectacles amb drons, és una de les empreses destacades al pavelló 8.1, on hi presenta un innovador show indoor. "Principalment venim a fer sector. A conèixer les empreses que fan coses semblants a nosaltres i també ens interessa saber les últimes novetats tecnològiques i en components", ha explicat Fran Arnau, CEO de Flock Drone Art. "Aquí portem un espectacle d'interior. És un format diferent, més petit, però que permet introduir els drons en celebracions ben diverses com finals esportives, concerts o casaments", ha apuntat Arnau. "És com la versió modernitzada dels espectacles de pirotècnia", ha ironitzat el CEO de Flock Drone Art, empresa establerta a Celrà i que ja compta amb una vintena de treballadors.

Royal Renders. L'empresa barcelonina Royal Renders, especialitzada en generació d'imatges per computació, ofereix un innovador metahumà impulsat per IA. "Per entendren's, es tracta d'un ChatGPT amb cos, personalitat i que interactua amb tu en temps real", ha detallat Pau Xicola, responsable de Royal Renders. "Funciona com una videoconferència. Li pots preguntar coses i tenir una conversa com amb un company. Utilitzem models avançats de llenguatge GPT i LLaMA, i l'avatar aprèn de cada interacció per adaptar-se a les preferències i estils de comunicació de cada persona", ha assegurat Xicola. "De moment, tenim tres tipus d'avatar: un de generalista per a empreses, un altre tipus terapeuta-coach i un tercer per a gaming amb personatges de jocs", ha enumerat el CEO de Royal Renders.

Blit.studio. L'estudi creatiu barceloní Blit.studio, especialitzat en la creació de continguts amb tecnologies immersives, porta a l'ISE un viatge virtual per la Barcelona modernista. "L'espectador es posa unes ulleres virtuals i pot gaudir d'un viatge oníric pel modernisme a través de diferents disciplines com la poesia, la pintura, l'arquitectura i amb les diferents figures més destacades de l'època", ha  detallat Marc Colomines, director de Blit.studio. "L'objectiu principal és la distribució d'aquest projecte, que coincideix amb el proper centenari de la mort de Gaudí (2026) i que Barcelona esdevindrà la capital mundial de l'arquitectura", ha recordat Colomines.

Nsign.tv. Una de les empreses catalanes més consolidades a l'ISE 2025 és Nsign.tv, una companyia de software per a pantalles informatives amb clients multinacionals com el Grup Áreas, Burger King Alemanya, Cinépolis, GoodNews, PwC i Bon Preu. "Gestionem més de 70.000 pantalles arreu del món de 150 marques i retailers", ha afirmat Toni Viñals, CEO i fundador de Nsign.tv. "Hem obert oficina als Estats Units i Mèxic, i tenim presència a 25 països", ha afegit Viñals, que avança que l'objectiu principal de Nsign.tv a l'ISE passa per "consolidar" la relació amb els seus socis. "Realment es tracta del primer any que es pot viatjar amb total tranquil·litat des de la pandèmia. Enguany ve gent de tot el món, des de Colòmbia als Emirats Àrabs Units", ha reflexionat en veu alta Viñals.