04
d'abril
de
2023, 11:40
Actualitzat:
12:17h
Bones notícies per a la normalització de la llengua catalana en les principals plataformes de contingut d'internet. Segons ha informat el Departament de Cultura, TikTok ja permet incloure el català en els subtítols d'aquells anuncis creats per empreses i institucions que emetin en la nostra llengua. Fins ara, no ho permetia: l'aplicació obligava subtitular en castellà aquestes peces de publicitat, un fet que havien denunciat entitats com Plataforma per la Llengua o la mateixa conselleria.
El català a TikTok no es quedarà aquí: la xarxa social "avança a bon ritme" la incorporació de la llengua catalana com a opció en la interfície de l'aplicació i en el menú per a subtitulacions de contingut orgànic. Des de Cultura afirmen que la xarxa social de vídeos curts s'incorporaria a les altres aplicacions que ja inclouen el català a tots els nivells, com Twitter, Facebook, Signal, Badoo, YouTube, Whatsapp o Telegram. La majoria, però, són oferts per Google -qui també té problemes en certs aspectes del català, com les cerques-.
El secretari de Política Lingüística, Francesc Xavier Vila ha subratllat aquest dimarts en un comunicat la importància del canvi: "El pas que ha fet TikTok és fonamental, perquè és una de les plataformes de contingut líders i perquè a més és una referència entre una àmplia varietat d’audiències".
El Departament de Cultura ha estat treballant amb TikTok per facilitar-li "criteris d’ús, arguments legals i de mercat", i per "contextualitzar" la petició de situar-hi el català "com a llengua mitjana que aspira a tenir una presència normalitzada en tots els àmbits".
El català a TikTok no es quedarà aquí: la xarxa social "avança a bon ritme" la incorporació de la llengua catalana com a opció en la interfície de l'aplicació i en el menú per a subtitulacions de contingut orgànic. Des de Cultura afirmen que la xarxa social de vídeos curts s'incorporaria a les altres aplicacions que ja inclouen el català a tots els nivells, com Twitter, Facebook, Signal, Badoo, YouTube, Whatsapp o Telegram. La majoria, però, són oferts per Google -qui també té problemes en certs aspectes del català, com les cerques-.
El secretari de Política Lingüística, Francesc Xavier Vila ha subratllat aquest dimarts en un comunicat la importància del canvi: "El pas que ha fet TikTok és fonamental, perquè és una de les plataformes de contingut líders i perquè a més és una referència entre una àmplia varietat d’audiències".
El Departament de Cultura ha estat treballant amb TikTok per facilitar-li "criteris d’ús, arguments legals i de mercat", i per "contextualitzar" la petició de situar-hi el català "com a llengua mitjana que aspira a tenir una presència normalitzada en tots els àmbits".