
Fidel Bofill, amb una de les seves obres. Foto: VICCC 2016
L'oferta cultural de Vic Capital de Cultura Catalana 2016 (VICCC 2016) s'estableix a partir d'un codi temporal, és a dir, cada mes de l'any se celebra una disciplina artística diferent. El fil conductor de març ha estat la pintura, sota el títol de “Traç”.
La programació d'aquest mes de març encara la recta final amb dues exposicions, que s’inauguraran en els propers dies: una de Jesús M. Ramos i una altra antològica de Fidel Bofill.

Una de les obres de Jesús M. Ramos. Foto: VICCC 2016
Destacar que, amb motiu de l’exposició, s’ha realitzat, en col·laboració del mestre xocolater de Taradell Raül Cegarra, una rajola de xocolata que reprodueix una de les obres exposades. La idea d’aquest projecte és vendre-la com a record de la mostra i destinar tots els guanys a la associació Osona contra el càncer.
Inauguració: dimecres 23 de març a les 19 h al Temple Romà. Es podrà visitar fins a l’1 de maig.
Horari: de dimarts a dissabte d'11 a 13 h. i de 18 a 20h . Diumenges i festius de 18 a 20 h.
Bofill – Antològica. Les obres compilades per l’exposició antològica de Fidel Bofill posen de manifest el caràcter d’artista polièdric: pintor, dibuixant, il·lustrador, ceramista i escriptor.
L’exposició mostra una personalitat plàstica que es focalitza principalment en dues vessants importants: la de pintor i la de ceramista. En la pintura el seu art neix d’una síntesi de colors i d’abstracció, incorporant tots els elements plàstics que es troben al seu abast i aprofundint en experiències que van des del postimpressionisme fins a la més pura abstracció. En la disciplina de ceràmica opta per la investigació i viatja per un camí menys tradicional, molt més informal, abstracte i, conceptualment, liberal.
Inauguració: dimarts 29 de març a les 19 h al Museu de l’Art de la Pell. Es podrà visitar fins a l’1 de maig.
Horari: de dimarts a divendres de 10 a 13 h i de 16 a 19 h. Dissabtes, diumenges i festius d’11 a 14 h.
Els grans pintors catalans
Cal recordar que el Museu Episcopal de Vic (MEV) acull encara, i durant quatre mesos, l’exposició 116 anys de pintura catalana que reuneix els millors pintors catalans des de finals del segle XIX fins a l’actualitat.
Els visitants de la mostra poden gaudir dels noms propis que han configurat la història recent de l’art pictòric del nostre país: Ramon Casas, Santiago Rusiñol, Joaquim Sunyer, Joaquim Mir, Francesc Gimeno, Salvador Dalí, Joan Miró, Joan Brossa, Joan Ponç, Antoni Tàpies, Ràfols Casamada, Joan Hernández Pijuan, Miquel Barceló, Josep Guinovart, Perejaume, Alfons Borrell i Josep Vernis. Aquesta exposició és, sense cap mena de dubte, una oportunitat única per visitar en un mateix espai una selecció de peces artístiques de primer nivell, que habitualment només es poden veure exposades en diferents museus, fundacions o col· leccions particulars.
La sala d’exposicions temporal del MEV acull aquesta exposició fins al 25 de juny. Els horaris de visita són, durant el mes de març, de dimarts a divendres de 10 a 13 h i de 15 a 18 h, els dissabte de 10 a 19 h, i els diumenges i festius de 10 a 14 h. En el cas dels mesos d’abril, maig i juny, de dimarts a dissabte de 10 a 19 h, i els diumenges i festius, de 10 a 14 h.
Consulteu aquí tota la programació de VICCC 2016 del mes de març