
Una de les imatges l'estudiant de Vic Foto: Ajuntament de Vic
L'exposició 'L'estudiant de Vic' clou aquest divendres el mes dedicat a la cultura popular i tradicional. VICCC2016 inaugura una mostra d'aquest emblemàtic personatge al Temple Romà de Vic a les set del vespre.
L'estudiant de Vic ha esdevingut un símbol de la cultura popular d'Osona i de Vic, i un referent ben present en l'imaginari col·lectiu. A la vegada, representa una empremta de la tradició universitària de la ciutat que s'ha mantingut fins a l'actualitat. L’exposició que es presenta ha estat comissariada per Miquel Bardagil i planteja una reflexió sobre aquesta proverbial figura vigatana a partir de materials molt diversos, com fotografies, documents, escultures o escrits.
Es tracta d’una exposició organitzada per VICCC2016, el Patronat d'Estudis Osonencs i la UVic-UCC, en la qual hi ha col·laborat l’Arxiu Comarcal d'Osona, l’Arxiu Municipal de Vic, l’Arxiu Episcopal de Vic i la Biblioteca Joan Triadú de la Diputació de Barcelona tant en la recerca d’informació com en la cessió de documentació per a l’exposició.