El BBVA diu ara que a Unnim no hi haurà acomiadaments

El director del banc a Catalunya, Xavier Queralt, contradiu les declaracions d'altres dirigents. També assegura que la intenció és millorar l'obra social.

Publicat el 13 de març de 2012 a les 14:50
Una dona entrant a una oficina d'Unnim a Vic, que aquest matí lluïa nous cartells promocionals. Foto: A. Costa

Una setmana després de l'absorció d'Unnim per part del BBVA, el director del banc basc a Catalunya ha dit que l'operació no implicarà acomiadaments. En declaracions al programa "El matí" de Catalunya Ràdio, Xavier Queralt ha situat a l'escenari de futur un pla de prejubilacions que no tindrà cap cost per al contribuent.

Les paraules de Queralt contradiuen les que van fer el director de BBVA Espanya, Juan Ansúa, i el director financer del grup, Manuel Cid, segons els quals l'adquisició suposaria tancar unes 300 oficines i prescindir de 1.300 llocs de treball.

El director territorial del BBVA ha qualificat l'operació de "molt profitosa" per al banc basc per endinsar-se en el món de les pimes i expandir-se a Catalunya, si bé ha recordat que la compra té "riscos empresarials". A més, considera "discutible" que s'usin 953 milions d'euros del Fons de Garantia de Dipòsits per rescatar el grup de caixes català.

Un dels aspectes que ha generat més inquietud a Unnim és la continuïtat de l'obra social. En aquest sentit, Queralt ha llençat un missatge tranquil·litzador. "No la descuidarem i la intenció és millorar-la", ha apuntat.