L'Àrea d'Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona realitzarà durant aquest mes de gener campanyes d'inspecció informativa a establiments de set comarques: Anoia, Bages, Baix Llobregat, Berguedà, Maresme, Osona i Vallès Occidental.
Segons els seus responsables, «l'objectiu d'aquestes campanyes, de les que es fan més de 5.700 a l'any, és informar els titulars i responsables dels establiments sobre les eines i mecanismes que les normatives sectorials posen al seu abast, amb la finalitat de garantir, d'una banda, el dret a la informació i, de l'altra, l'exercici dels drets de les persones consumidores i usuàries.
Tècnics de consum degudament acreditats per l'ajuntament corresponent visitaran els establiments amb l'objectiu de comprovar quin és el nivell d'adequació a les normatives reguladores dels sectors objecte de la campanya, que seran diferents a cada municipi. A Osona, es controlaran els centres de bronzejat de Manlleu.
També es comprovaran aspectes bàsics com són la publicitat dels preus, l'exhibició de l'horari comercial, l'existència de fulls oficials de reclamació i el lliurament d'un comprovant de compra (tiquet o factura). Als establiments que no compleixin amb els requisits que estableixen les normatives reguladores, els tècnics/es de consum els informaran de quins són els aspectes que cal resoldre i lliuraran una còpia del control realitzat.
Aquestes campanyes formen part de la cartera de serveis que la Diputació de Barcelona ofereix als municipis que pertanyen a la Xarxa Local de Consum i es complementen amb activitats informatives a empresaris mitjançant xerrades, tallers, debats i taules rodones. Aquest suport es presta a través de personal propi de la Diputació de Barcelona.
La Diputació inspecciona els centres de bronzejat de Manlleu
Campanyes informatives a set comarques de Barcelona.
ARA A PORTADA
-
El GDT reivindica la crisi de la pesta porcina com «una oportunitat» per «transformar el model» Irene Giménez Vinyet
-
El Govern avala l'ERTO que afecta 450 treballadors del Grup Jorge a Osona pel brot de pesta porcina Redacció
-
«Macrocultiu» o diversificació: la pesta porcina accelera el debat sobre el model econòmic a Osona Irene Giménez Vinyet
-
La CUP aposta per la diversificació del model productiu per posar fre al «monocultiu de porcs i turistes» Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el 10 de gener de 2012 a les 19:18
Et pot interessar
-
Economia
Moltes reserves als allotjaments i restaurants d'Osona durant el pont de la Puríssima
-
Economia
Unió de Pagesos d'Osona i el Lluçanès creu que l'anunci de la UE sobre exportacions és «una bona noticia» pel sector
-
Economia
El Grupo Jorge acomiada 300 treballadors temporals d'Osona arran del brot de pesta porcina
-
Economia
«Les truges continuen parint. Si no podem treure el bestiar, la granja col·lapsarà»
-
Economia
El sector porcí d'Osona i el Lluçanès no podrà exportar a la Xina
-
Economia
Osona i el Lluçanès, en alerta pel brot de pesta porcina africana
