L'Àrea d'Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona realitzarà durant aquest mes de gener campanyes d'inspecció informativa a establiments de set comarques: Anoia, Bages, Baix Llobregat, Berguedà, Maresme, Osona i Vallès Occidental.
Segons els seus responsables, «l'objectiu d'aquestes campanyes, de les que es fan més de 5.700 a l'any, és informar els titulars i responsables dels establiments sobre les eines i mecanismes que les normatives sectorials posen al seu abast, amb la finalitat de garantir, d'una banda, el dret a la informació i, de l'altra, l'exercici dels drets de les persones consumidores i usuàries.
Tècnics de consum degudament acreditats per l'ajuntament corresponent visitaran els establiments amb l'objectiu de comprovar quin és el nivell d'adequació a les normatives reguladores dels sectors objecte de la campanya, que seran diferents a cada municipi. A Osona, es controlaran els centres de bronzejat de Manlleu.
També es comprovaran aspectes bàsics com són la publicitat dels preus, l'exhibició de l'horari comercial, l'existència de fulls oficials de reclamació i el lliurament d'un comprovant de compra (tiquet o factura). Als establiments que no compleixin amb els requisits que estableixen les normatives reguladores, els tècnics/es de consum els informaran de quins són els aspectes que cal resoldre i lliuraran una còpia del control realitzat.
Aquestes campanyes formen part de la cartera de serveis que la Diputació de Barcelona ofereix als municipis que pertanyen a la Xarxa Local de Consum i es complementen amb activitats informatives a empresaris mitjançant xerrades, tallers, debats i taules rodones. Aquest suport es presta a través de personal propi de la Diputació de Barcelona.
La Diputació inspecciona els centres de bronzejat de Manlleu
Economia
Campanyes informatives a set comarques de Barcelona.
ARA A PORTADA
-
Terra El Meteocat concreta els avisos per la tercera onada de calor: 34 comarques en alerta Arnau Urgell i Vidal
-
Societat Denuncien un grup de persones per fer una barbacoa en una zona forestal de Vilanova de Sau Redacció
-
Cultura i Mitjans Les «joies ocultes» del Festival Nits de Cinema Oriental de Vic 2026 Irene Giménez Vinyet | FesNits
-
Publicat el
10 de gener de 2012 a
les 19:18
Et pot interessar
-
Economia
Pascual presentarà un ERO per acomiadar tota la plantilla de la fàbrica de Gurb
-
Economia Pascual readmet vuit empleats a Gurb però manté la clausura de la planta el 31 de juliol
-
Economia
Bon Preu tanca el 2025 amb un repunt del 7,9% en la facturació i consolida inversions al territori català
-
Economia L'Incasòl finalitza la venda de l'última nau industrial de la Colònia Llaudet d'Aiguafreda a TenkaBest
-
Economia
Osona impulsa una estratègia territorial per transformar el sector agroalimentari
-
Economia
Continua baixant l'atur a Osona i el Lluçanès
