Osona ha tancat el març amb un total de 9.986 d'aturats registrats, un xifra per sota del llindar de 10.000 que no es donava des de 2009. La comarca ha reduït en 137 les persones que no tenen feina, en relació al febrer. Les dades mostren que es continua amb la tendència d'aquests darrers mesos, durant els quals l’atur ha decrescut de manera constant, tot i que no ha registrat grans baixades.
Aquestes xifres no es donaven des de l’any 2009, en el pitjor moment de la crisi, quan l’atur va augmentar de manera espectacular. Recordem que el gener de 2010 a Osona hi havia 12.385 persones registrades a l’atur, quan el mateix mes de 2009 es va tancar amb 9.822 (en 12 mesos, va créixer un 24%).
Si observem les dades concretes per municipis, a totes s’observa una baixada en relació al mes anterior. A Vic, l'atur anotat a finals d’abril va ser de 3.244 persones, set menys que al febrer. Una tendència semblant a l'altra ciutat de la comarca, Manlleu, on l’atur s’ha reduít en 14 persones i s'ha situat en 1.826.
Les localitats amb nivells més alts d'atur després d'aquestes dues ciutats són: Torelló, amb 881 persones sense feina, 10 menys que el mes passat; Centelles, 466 (-23); Tona, 460 (=); i Roda de Ter, 384 (-10). Com a dada curiosa, Sant Agustí de Lluçanès és l'única població d'Osona on no hi ha ni un sol aturat.
Osona baixa del llindar dels 10.000 aturats per primer cop en set anys
Economia
El nombre de persones registrades sense feina se situa en 9.986, una xifra que no es donava des de l’any 2009
ARA A PORTADA
Publicat el
19 d’abril de 2016 a
les 08:03
Et pot interessar
-
Economia
Angoixa a Osona i el Lluçanès per la fi de la moratòria que limitava l'ampliació de granges
-
Economia
El Govern entra a la Fundació BETA de la UVic-UCC
-
Economia Osona lidera l'activitat constructiva a la Catalunya Central
-
Economia Els treballadors de Leche Pascual a Gurb desconvoquen la vaga i la protesta a Madrid
-
Economia
Rècord d'inscripcions a la 10a edició dels Premis Innovacat
-
Economia La plantilla de Leche Pascual a Gurb manté les protestes i fixa una vaga a Madrid el 20 de juliol
