Unió de Pagesos denuncia la cadena Bon Preu-Esclat

Per les seves ofertes en fruita dolça, per sota del preu de la cotització en origen.

Publicat el 07 de novembre de 2010 a les 06:45
Unió de Pagesos de Catalunya ha presentat denúncia contra la cadena Bon Preu-Esclat davant el Servei d’Ordenació de la Distribució de la Direcció General de Comerç per presumpta venda a pèrdues en les seves ofertes de venda de fruita dolça, concretament poma golden i pera conference. La venda a pèrdues està prohibida per la Llei estatal d’Ordenació del Comerç Minorista.

El sindicat recorda que el supermercat Esclat de Sant Celoni i el supermercat Bon Preu de L’Escala van oferir poma golden calibre 70 i més a 0,39 euros el quilo el dia 26 d’octubre, quan les cotitzacions en origen d’aquest mateix producte van ser aquella setmana de 0,30 a 0,35 euros el quilo tant a Mercolleida com a la Llotja de Bellpuig.

A més, Unió de Pagesos aporta la informació pública del web del Ministeri de Medi Ambient, Medi i Rural i Marí (MARM) segons la qual els preus al major de la poma golden del calibre 70 i més aquella mateixa setmana es van situar a Mercabarna a 0,69 euros el quilo el més freqüent; a 1,10 euros el quilo el màxim, i a 0,50 euros el quilo el mínim.

Quant als preus de venda al públic de poma golden facilitats pel MARM, a la província de Barcelona van ser durant la mateixa setmana de 2,40 euros el quilo el màxim, 0,65 euros el quilo el mínim i 1,77 euros el quilo el més freqüent.
 
Unió de Pagesos també ha presentat denúncia contra la cadena de supermercats Esclat per presumpta venda a pèrdues en oferir pera conference calibre 60 i més a 0,99 euros el quilo entre el 19 d’octubre i l’1 de novembre de 2010, mentre les cotitzacions en origen d’aquest producte durant el mateix període van ser de 0,45 a 0,50 euros el quilo a Mercolleida, i de 0,45 a 0,55 euros a la Llotja de Bellpuig.

Segons les dades públiques del MARM, els preus al major de la pera conference es van situar a Mercabarna en el mateix període a 0,75 euros el quilo el preu més freqüent; 1,25 euros el quilo el màxim i 0,66 euros el quilo el mínim.

Respecte als preus de venda al públic de pera conference facilitats pel MARM, a la província de Barcelona van ser durant la mateixa setmana de 2,49 euros el quilo el màxim; 1,00 euro el quilo el mínim i 1,93 euros el quilo el més freqüent.

Unió de Pagesos recorda que moltes cadenes agroalimentàries utilitzen aquestes ofertes amb vendes a pèrdues com a producte reclam mentre que apliquen marges comercials abusius en molts dels altres productes agroalimentaris que venen.

El sindicat reitera una vegada més la seva demanda al Govern per tal que extremi el control del compliment de les normatives que regulen les obligacions i els drets del mercat. Per a Unió de Pagesos, aquesta és una de les prioritats per aconseguir consolidar la pagesia professional a Catalunya.