
L’empresa manlleuenca Mecanitzats Muntada, que va néixer el 1989, fa més de 20 anys que es dedica a fer mecanitzats de peces genèriques, i en els últims anys ha entrat a formar part del llistat d’empreses proveïdores del món del motor d’alta competició.
Actualment, Mecanitzats Muntada està treballant en una màquina molt específica per a l’entrenament de pilots tant de ral•li com de Fórmula1. Això ha fet que en més d’una ocasió pilots com Pedro M. de la Rosa, Dani Solà o Xevi Pons, entre d’altres, hagin visitat les instal•lacions de l’empresa a Manlleu per provar la màquina.
La primera màquina de gimnàs es va realitzar l'any 2005, a petició de Dani Solà, que en aquell moment estava fent el mundial de ral•lis. Des del gimnàs Sport Evolució, regentat per pilots com Pedro Martínez de la Rosa, Oriol Servià, Dani Solà o Jordi Gené, van posar-se en contacte amb Mecanitzats Muntada per cercar una solució a la inexistència de maquinària de gimnàs especialitzada que treballés el reforç de la musculatura del coll. Seguint les seves instruccions, es va desenvolupar el primer prototip de màquina d’entrenament.
Aquesta màquina permet entrenar als pilots en unes condicions més òptimes, ja que, tot i comptar amb grans pressupostos, treballaven aquesta part del cos, el coll, amb eines molt precàries. Els pilots de ral•lis necessiten reforçar la musculatura del coll per no tenir problemes de cervicals, i els pilots de Fórmula 1 per no patir pèrdua de visió a causa de tenir el coll fluix. La màquina de gimnàs serveix per contrarestar la força G (pes del casc multiplicat per 2 o 3).
Una d’aquestes màquines elaborada per Mecanitzats Muntada està a l’escola Luis Moya Rally School de Lugo, i se n’estan produint altres unitats per encàrrec de diferents pilots.
Mecanitzats Muntada ja està treballant en l’evolució d’aquesta màquina, per fer millores en alguns aspectes tècnics. Per a l’estiu d’aquest any s’espera tenir acabat el segon model de la màquina, creat al 100% per l’empresa manlleuenca.
Característiques tècniques de la màquina:
La màquina porta un sistema de politges i cable lligat a un casc amb uns endolls ràpids que serveixen per fer força en els 4 sentits, lateral i frontal. Les peses poden anar augmentant progressivament en 0,5 Kg.
El volant és regulable en alçada i longitud. El suport dels peus també és regulable en longitud i porta un sistema de pedals mòbils regulables en inclinació i duresa per treballar els músculs dels peus.
El seient (baquet de kart) és regulable en inclinació per adaptar-se a diferents tipus de pilots: més inclinat per a pilots de Fórmula 1 o menys inclinat per a pilots de ral•li.
