La policia espanyola i els Mossos d`Esquadra han detingut a 20 individus pertanyents a una organització criminal especialitzada en la falsificació i ús fraudulent de targetes de crèdit, que havien estafat prop de 900.000 euros. La banda hauria fet més d'un miler d'operacions fraudulentes a Catalunya, Madrid, Astúries i Galícia, amb datàfons contractats a entitats. A més d'entitats bancàries a l'Estat, també se n'han vist afectades altres als Estats Units, Canadà, Austràlia i Nova Zelanda. En l'operació s'han practicat 10 registres domiciliaris, i s'ha desmantellat un taller de falsificació de targetes.
A Catalunya l'operació policial s'ha fet a Barcelona, Calldetenes, Vic i Santa Eugènia de Berga, segons informa el canal 324.cat. També hi ha hagut actuacions en diversos municipis de Salamanca i a la Corunya, Aranjuez i Madrid.
Les investigacions es van iniciar el passat setembre a Catalunya, després d'una denúncia interposada per part d'una entitat bancària, que posava de manifest la detecció d'operacions fraudulentes amb targetes de crèdit per imports molt elevats d'aquesta entitat i altres emeses als Estats Units i Austràlia. Paral•lelament, es van detectar altres casos a Madrid, Galícia i Astúries.
L'organització criminal basava la seva activitat en captar a terceres persones que contractaven datàfons en diferents bancs i caixes d'estalvis, simulant disposar d'algun negoci. Una vegada obtenien el terminal, el lliuraven a un gestor que simulava contractes mercantils amb persones inexistents.
D'aquesta manera, en cas de ser descoberts aparentaven que les operacions fraudulentes les havia realitzat un comercial encarregat dels cobraments que havia treballat en l'empresa.
Després de les investigacions, es va comprovar que els datàfons eren lliurats al nucli de l'organització, que el formaven diverses persones magrebines expertes en informàtica. Aquests compraven a pirates informàtics, establerts a Rússia i República Dominicana, numeracions de targetes per després falsificar-les i fer compres inexistents en aquests datàfons per encàrrec del titular legítim de la targeta.
Les quantitats carregades oscil•laven entre els 100 i els 1.200 euros. Els diners obtinguts s'ingressaven en comptes bancaris vinculats a la contractació dels datàfons i posteriorment es traspassaven a altres per repartir-se la quantitat estafada.
L'operació s'ha saldat amb 20 detinguts i set imputats. A més, s'han practicat 10 registres i s'ha desmantellat un taller de falsificacions de targetes. S'han confiscat lectors-gravadors per a la falsificació de les mateixes, datàfons, documents d'identitat falsificats, 50 targetes bancàries falsificades, material i informació bancària i més de 6.000 euros en efectiu.
Desarticulada una banda criminal que falsificava targetes de crèdit
S'han detingut 20 persones que havien estafat prop de 900.000 euros. A Catalunya l'operació policial s'ha fet a Barcelona, Calldetenes, Vic i Santa Eugènia de Berga.
Ara a portada
-
Societat Salut i l'Ajuntament de Vic perfilen la cessió del solar del Mercat Municipal per construir-hi un nou CAP Irene Giménez Vinyet
-
Societat Osona Salut Mental amplia les instal·lacions amb consultoris nous i sales per a teràpies de grup Redacció
-
Ciutats Sau instal·la alarmes per advertir la població en cas de trencament de la presa Arnau Urgell i Vidal
-
Cultura i Mitjans El bressol original que va allitar Jacint Verdaguer s'exposarà de forma permanent a la Casa Museu de Folgueroles Redacció
-
Publicat el 08 de juliol de 2011 a les 18:19
Et pot interessar
-
Societat Un de cada cinc adolescents de la Catalunya Central presenta un consum de risc d'alcohol
-
Societat La consellera Paneque visita les instal·lacions de la comunitat energètica Balenyà Sostenible
-
Societat L'equip d'agents cívics de Torelló comença a treballar per fomentar el civisme i la convivència al municipi
-
Societat Una quarantena d'artesans i 200 formatges per tastar i comprar al tall: torna el Lactium de Vic