Espinelves no tindrà aquest 2020 la tradicional Fira de l'Avet, que se celebra a principis de desembre, per la situació derivada de la Covid-19. En declaracions a Osona.com, l'alcalde Joan Manuel Claveria apunta que al municipi hi passen entre 60.000 i 80.000 persones durant els dies de fira, una xifra que supera de forma desorbitada els poc més de 200 habitants que hi viuen.
"Un dia fort, com el dissabte o el 6 i 8 de desembre [que són festius], hi ha unes 10.000 persones", diu l'alcalde remarcant que no poden controlar tantes persones en un poble tan petit. A més, algunes persones "venen per carretera", d'altres "a peu per pista", afegeix. En aquest sentit destaca davant d'aquesta situació que "segur que es produeixen aglomeracions".
Espinelves acull un centenar de firaires durant aquests dies de desembre. Claveria explica que la gran majoria han entès la suspensió "perfectament".
"Ho sentim molt, però el primer és la salut", explica l'alcalde. Precisament, aquesta edició celebraven 40 anys, i s'havien potenciat "aspectes més lúdics", com animació i actuacions al carrer. També havien demanat la Creu de Sant Jordi. S'haurà d'esperar a l'any vinent, "a veure si tenim més sort", conclou Claveria.
[noticiadiari]2/208286[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/208569[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/208585[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/207422[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201967[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/205332[/noticiadiari]
Espinelves anul·la la multitudinària Fira de l'Avet per la Covid
L'alcalde apunta que no poden controlar els milers de persones que visiten el poble i evitar les aglomeracions
ARA A PORTADA
-
Una diada de Sant Miquels del Sants de Vic farcida de tradició, cultura popular i... escridassada al Bisbat Irene Giménez Vinyet
-
-
La pressió popular guanya el pols a Vic: el Bisbat suspèn tots els actes religiosos de la diada de Sant Miquel Irene Giménez Vinyet
-
Les comparses del seguici de Festa Major de Vic anuncien accions de rebuig a la presència de Luis Argüello Irene Giménez Vinyet
Publicat el 18 de setembre de 2020 a les 10:10
Et pot interessar
-
Societat Territori preveu enllestir el pla alternatiu de transport pel tall de l'R3 de la tardor a finals de juliol
-
Societat Vic es prepara per a una polèmica diada de Sant Miquels dels Sants
-
Societat Manlleu obrirà la piscina municipal d'estiu la setmana vinent
-
Societat Imatges que són «un tresor»: digitalitzen més de 5.000 hores de gravació de la desapareguda Televisió d'Osona
-
Societat Intent d'ocupació frustrat al carrer Sant Josep de Torelló
-
Societat El Parlament dona llum verda a tramitar per lectura única el projecte de llei perquè Aiguafreda passi a Osona