
Martin Dougiamas , creador de Moodle. Foto: UVic-UCC
La Universitat ha obert una pàgina web des de la que es poden penjar els missatges i visualitzar els que ja s’han enregistrat. A més, compta amb una breu presentació de Dougiamas en la que queda palès que més de 65.000 entitats a tot el món s’han registrat com a usuàries d’aquesta plataforma. Fins ara, més de 20 persones ja han deixat el seu missatge en el que es parla sobretot de les noves oportunitats que aquesta plataforma els ha ofert i la solidaritat de la comunitat Moodle per tot el món.
La campanya culminarà el dia 31 de març amb la investidura de Dougiamas com a Doctor Honoris Causa de la UVic-UCC. La UVic acollirà aquesta cerimònia que tindrà molt present la digitalització i la interconnectivitat que ha fomentat i liderat Moodle. El padrí de Dougiamas serà el vicerector d’Ordenació Acadèmica, Pere Quer.
La UVic-UCC és centre usuari de Moodle des de l'any 2008 i a partir de l'any 2013 aprofita aquesta plataforma a gairebé totes les seves activitats formatives. Segons Quer, “Moodle ens ha obert les portes, aquí a la Universitat i al sector de la formació en conjunt, a tota una riquesa educativa de treball en equip, de comunicació fora de la classe presencial, d'integració multimèdia, de connexió mòbil, de noves activitats pedagògiques estructurades i d'imbricació de l'aula amb l'entorn social i professional”. Quer conclou que Moodle “representa a la vegada una solució i un repte a la comunitat educativa per situar-se a l'avantguarda de la innovació i el treball en línia que caracteritza el món actual”.
Aquesta iniciativa i el Doctorat Honoris Causa s’emmarquen dins el projecte Diversity que impulsa la UVic-UCC i que té per objectiu la transformació digital de tots els serveis de la Universitat per adaptar-los al nou entorn tecnològic i social. Diversity permet avançar en la dotació de recursos als responsables acadèmics que permeten, entre altres aspectes, proposar ofertes de formació a mida en modalitats virtuals o semipresencials i innovar en les metodologies d’aprenentatge i gestió del coneixement.