Els germans Solà expliquen que la primera impressió de la clientela és bona. “El 99,9% s’ho ha pres molt bé i ens feliciten”, diu en Joan. A més, remarquen que no volen fer cap “lleig a ningú” i per això han posat altres facilitats als clients, com per exemple fer comandes “i tenir-la a punt a les 7”. “Volem conscienciar que es pot fer tot igual per millorar la vida”, sentencia la Mercè.

El cartell que avisa del canvi horari. Foto: Josep M. Montaner
“El nostre horari està sempre pensat per la gent que treballa”. Obren a dos quarts de 9 del matí fins a dos quarts de 2; i de 4 de la tarda a les 7 del vespre. “Som un negoci d’elaboració pròpia i la gran majoria de treballadors entra a les 5 del matí”. “Fa molts anys que funciona així i considerem que hi ha d’haver canvis”, diu la propietària, apuntant que per això, “el personal també està molt content”.
Efecte dòmino
Els germans Solà són conscients que s’arrisquen amb aquest canvi, però remarquen que és una proposta que “fa temps que se’n parla”. “Abans no s’engegui passarà molt de temps, per què no comencem nosaltres?” es pregunta la Mercè, apuntant que els agradaria que hi hagués un “efecte dòmino” amb la resta d’establiments. A Vic, hi ha experiències similars, però no de botigues amb productes de primera necessitat.
A més de la conciliació laboral i familiar, el reciclatge també pren relleu a Can Solà. Tal com explica la seva propietària, si els clients es porten la carmanyola o la safata es descomptaran cinc cèntims de la compra. “Així s’estalvia molt plàstic”, conclou Solà.

Mercè Solà, atenent la clientela. Foto: Josep M. Montaner