Hi ha hagut catàstrofes aèries amb més víctimes que la dels Alps, però cap d'elles no ha generat en la nostra imaginació una imatge tan angoixant com la d'un pilot desesperat intentant esbotzar la porta que protegia una ment malalta. Un esforç inútil, perquè els suïcides de les Torres Bessones, tretze anys abans, ara protegien el suïcidi d'un copilot homicida.
Impossible fer-se càrrec del dolor de les famílies de les víctimes. Inimaginable pensar com podran afrontar la vida els familiars d'Andreas Lubitz. Tot és massa gros. Per això els petits gestos d'humanitat consolen tant. El discurs al passatge d'un comandant que havia volat amb Lubitz ("Jo també tinc família i vull tornar amb ells aquesta nit"); la solidaritat de la gent d'aquella vall amb els familiars; la contenció i el respecte de [la majoria de] polítics i mitjans de comunicació...
Ha estat una bona idea plantar un monòlit d'homenatge a les víctimes. S'hi poden dipositar flors, s'hi pot plorar. No sé si calia rodejar-lo amb quinze banderes de quinze estats, però segurament era necessari fixar-hi una placa "En memòria de les víctimes de la catàstrofe aèria del 24 de març de 2015". Tot i així, que quaranta famílies catalanes no hi puguin trobar consol en la llengua amb què estimaven els seus morts és una crueltat que es podia haver evitat. Per humanitat, només per humanitat.
ARA A PORTADA
Publicat el
29 de març de 2015 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Els convergents no han marxat mai
-
Política
Joan Ignasi Elena nega davant el jutge conèixer l'alcalde d'Altafulla investigat
-
Política
«Catalunya deu molt a Convergència»: Illa torna a reconèixer el llegat de Pujol
-
Política
ERC urgeix Sánchez a «fer neteja» al PSOE després de la condemna d'Àbalos
-
Política El jutge Peinado cita Begoña Gómez dimecres perquè lliuri el passaport
-
Política
«Illa és el Zapatero de la nostra època»: Alejandro Fernández escalfa motors de cara al congrés del PP
