Que se sàpiga, la Unió Europea no té cap interès a expulsar els 7'5 milions de catalans que fa bastants anys que portem a la butxaca -cada cop menys- euros i encara més temps que hem penjat la bandera blava a tots els màstils, conjuntament amb les quatre barres. No hi ha hagut queixes especials que afectin les institucions catalanes o el comportament dels nostres representants. De fet, l'europeïsme d'aquesta vella nació de la Mediterrània ha estat tan entusiasta que hi ha hagut campanyes bastant populars per fer del català una llengua d'ús a Europa.
Així que, en principi, podríem afirmar que els ciutadans europeus que estem censats a Catalunya no molestem ningú i que, per tant, la resta de conciutadans de la Unió no tenen la intenció de perjudicar-nos de cap manera. De fet, és molt probable que, almenys fins fa poc, una part substancial de l'opinió pública europea ni tan sols s'hagués adonat de la nostra discretíssima existència política.
Només hi ha petitíssima franja d'europeus, el vèrtex que dirigeix l'estat espanyol, que jura i perjura que tenen manera d'expulsar-nos d'Europa per a, després, trobar les dues mil maneres de vetar-nos durant un temps indefinit. I ens adverteixen que ho faran perquè ni tenim raó, ni se'ns ha de consultar res... Són els mateixos que diuen que ens estimen tant als videos i els manifestos. O sigui amor amb control, que deia aquell anunci.
ARA A PORTADA
-
Política Més enllà de la Francisca: què pensen els votants de Junts sobre habitatge? Lluís Girona Boffi
-
Política El Congrés tomba els decrets d'habitatge i Sánchez meditarà durant el cap de setmana si convoca eleccions Lluís Girona Boffi
-
Política Guerra oberta Junts-Rufián: «Tothom sap que ets un invent de les clavegueres de l'Estat» Oriol March
-
Societat Centenars de persones reclamen una vaga general per l’habitatge després de la caiguda dels decrets Pau Espí Solé
-
Publicat el
05 de novembre de 2012 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política Collboni lamenta el veto als decrets d’habitatge
-
Política
Fadei celebra que el Congrés tombi els decrets d’habitatge i reclama una alternativa «immediata»
-
Política
Feijóo acusa Sánchez de fer «càlcul electoral» amb l’habitatge i el desafia a convocar eleccions
-
Política
Pepe Álvarez critica el rebuig de Junts: «No és un decret a favor de Sánchez, sinó a favor de la gent»
-
Política
Albiach acusa PP, Vox i Junts de «traïció» per tombar els decrets d’habitatge
-
Política El PP acusa el govern espanyol de «demagògic» i diu que la pròrroga dels lloguers «ataca» les classes vulnerables
