El jutjat d'Instrucció 2 d'Olot ha decidit arxivar la causa contra el militant de la CUP que el 26 de Juliol de 2016 no va presentar-se a la constitució de la mesa electoral, en motiu de les eleccions espanyoles. Hugo Alvira era president suplent a l'escola d'Art, al barri vell de la capital de la Garrotxa.
La jutgessa que instruïa la causa considera que "no hi ha elements suficients" com per entendre que hi ha un delicte penal, ja que la mesa es va constituir amb normalitat. La resolució assenyala que "no consta documentada la falta de constitució de la mesa electoral per l'absència del (suplent) investigat". Per això, considera, no es pot concloure que els fets siguin constitutius d'infracció penal. El delicte electoral comporta penes de fins a 1 any de presó o una multa de 6 a 24 mesos.
Hugo Alvira va haver de declarar davant de la jutgessa el març del 2017. Aquell dia va rebre el suport de prop d'una desena de militants de la CUP. Un dels qui el va acompanyar va ser Lluc Salellas, actual regidor dels anticapitalistes a Girona, i portaveu del partit.
Salellas va recordar que la CUP ja va enviar una circular el juny del 2015 on s'explicava als militants que aquelles eleccions espanyoles eren d'un estat "que no els representa", que consideren "opressor" i que per això "mai han volgut participar-hi". De fet, aquest va ser l'argument que Alvira va esgrimir per no haver-se presentat com a president suplent a la mesa.
Arxiven la causa contra el militant de la CUP que no va presentar-se a una mesa el 26-J
Se l'investigava per un delicte electoral però la jutgessa considera que "no hi ha elements suficients" per considerar que hi hagi infracció penal
ARA A PORTADA
Publicat el 21 d’abril de 2018 a les 16:08
Et pot interessar
-
Politica Illa mobilitza 1.500 milions d'euros per fer front als aranzels de Trump
-
Politica Rajoy va pactar amb l’exprimer ministre d’Andorra la caiguda del BPA per perseguir els líders del procés
-
Politica La CUP obre la porta a negociar amb el Govern per l'habitatge
-
Politica Puigdemont admet «dificultats» dins l'independentisme, però demana «aguantar la posició»
-
Politica Els Comuns apugen el preu en matèria d’habitatge per aprovar els decrets del Govern