En declaracions a "El matí de Catalunya Ràdio", el conseller de Medi Ambient i Habitatge, Francesc Baltasar, ha reconegut que, tot i que és "agnòstic", es va encomanar a la Mare de Déu de Montserrat perquè fes ploure. Va ser durant els funerals de Cassià Maria Just quan es va adreçar a la Moreneta i li va dir "saps que sóc agnòstic, però si pots fer alguna cosa, fes-ho".
Francesc Baltasar no es pot imaginar una negativa del govern espanyol envers el transvasament del Segre, i ha dit que esperarà que l'executiu espanyol l'autoritzi abans de fer qualsevol moviment. "No començarem les obres sense tenir clara la posició del govern espanyol", ha afirmat, abans d'explicar que, tot i que la durada prevista de les obres és de cinc mesos, no s'arribarà tard. Amb el permís a la mà, "si cal treballarem en 3 torns", ha afegit el conseller, a qui li "agradaria que (l'obra) entrés en funcionament el 15 d'octubre", malgrat que si en comptes del 15 fos el 30 d'octubre, "no passaria res". Â
Baltasar també ha explicat que el mes de novembre ell i la ministra de Medi Ambient, Cristina Narbona, van acordar no fer públic el transvasament del Segre fins després de les eleccions del 9 de març. "Es van comprometre a estudiar-ho, però també em van dir: ‘per favor aquest tema no el toquem ara que estem en un període preelectoral. És evident que en parlarem i, a més, confiem entre tots que el moment que tinguem aleshores, -i no ho deia des del punt de vista polític, que quedi clar, sinó que es referia al moment que tinguem aleshores pel que fa a la meteorologia-, no ens porti a haver de debatre això'. -I vostè ho va acceptar?, li pregunta Antoni Bassas - De no parlar-ne en el sentit de no formular públicament aquest tema" (*), li respon Francesc Baltasar.
El titular de Medi Ambient també ha remarcat que no treballa "sota la hipòtesi d'haver de tancar l'aixeta", i ha deixat clar que el transvasament del Roine és una possibilitat que no es preveu fins després del 2025.