Un dels debats més pesats en tot aquest procés és el de la Unió Europea. Des de Madrid -i corresponsalies polítiques i mediàtiques a Barcelona- s'insisteix a fer veure que la Unió Europea s'ha posicionat oficialment per l'opció de fer fora d'Europa els catalans en cas d'independència. Partint d'aquesta afirmació, PP, PSOE i els seus seguicis mediàtics afegeixen que, a més, Espanya vetaria fins i l'infinit el reingrés de Catalunya.
I això és fals. Com va quedar clar el passat 15 d'octubre, la Comissió Europea només es pronunciarà sobre una hipotètica independència de Catalunya si Espanya ho demana. I Espanya, òbviament, no ho pensa fer perquè implicaria el reconeixement d'una possibilitat que Madrid s'esforça a negar que existeixi. Així que el debat i la decisió queden en suspens fins que, efectivament, l'escenari d'un Estat Català sigui real. Punt i final.
A partir d'aquí es poden fer les hipòtesis que es vulguin sobre què convé més a la Unió Europea. Personalment, em decanto per l'hiperrealisme d'aquest quadre periodístic del Huffington Post. Però, en teoria, també es pot afirmar que els europeus donarien suport a Espanya en qualsevol circumstància i a qualsevol preu. En qualsevol cas, el que està clar és que Europa ni ajudarà a crear un Estat Català, ni s'esforçarà a mantenir la unitat d'Espanya. I qui no ho entengui perdrà la partida.
ARA A PORTADA
Publicat el
12 de novembre de 2012 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
Junqueras confirma per l'11S: «La pluja em va fer fora l'any passat»
-
Política
La lliçó de Junqueras: de les derrotes a la fórmula ancestral
-
Política
Radiografia d'un «estat paral·lel»: tenen futur els Països Catalans?
-
Política
Estira-i-arronsa entre PSOE i PP pels menors migrants a Ceuta sota la mirada d'Europa
-
Política
El govern espanyol desallotja els migrants de la platja de Ceuta i habilita nous espais d'acollida
-
Política
La diplomàcia aeroportuària d'Illa s'encalla a Tòquio
