Catalunya Acció insta Trias a fer retornar la Medalla a Cristina de Borbón

Publicat el 21 d’agost de 2014 a les 09:53
L'organització Catalunya Acció ha instat l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, a reclamar a la infanta Cristina de Borbón que retorni la Medalla d'Or de la ciutat de Barcelona, igual com ha fet amb l'expresident de la Generalitat Jordi Pujol. La petició de retirada va ser debatuda a la comissió de Presidència, però CiU hi va votar en contra al considerar que la infanta no ha estat condemnada judicialment.

"La realitat, però -afirma Catalunya Acció- cal cercar-la en la covardia de l’alcalde Trias que és incapaç d’encarar-se amb la monarquia espanyola i la maquinària estatal que la protegeix. En canvi, s’atreveix amb qui ja és un autèntic cadàver polític i històric gràcies al qual ell (Xavier Trias) és avui alguna cosa. Aquesta és una de les característiques de l’esclau: obeir a l’amo i atrevir-se contra els de la seva mateixa condici".

Finalment, CA es pregunta en referència a l'equip de CiU que "si no tenen valor per retirar una medalla a una Borbón, com han de tenir-lo per proclamar la independència de Catalunya?"