Catalunya és la regió europea que ha captat més recursos de la Comissió Europea (CE) destinats a projectes d'innovació de petites i mitjanes empreses entre 2014 i 2017, segons ha informat aquest dimecres la conselleria d'Empresa i Coneixement.
En concret, 148 pimes catalanes han obtingut 61,9 milions a fons perdut per dur a terme projectes de R+D+i, procedents del programa SME Instrument del programa Horitzó 2020, que compta amb un pressupost global de 3.000 milions per impulsar projectes d'innovació amb un alt potencial per créixer internacionalment.
Així, Catalunya se situa com a la primera regió per sobre del Sud-est d'Irlanda (50,2 milions), Madrid (48,3 milions), Llombardia (45,8 milions) i Illa de França (35,5 milions). En comparació amb els estats, el volum de fons se situa a un nivell similar al de Països Baixos (65,6 milions) i Finlàndia (65,3) i per sobre d'altres països com Irlanda (59,1) i Àustria (24,5).
Segons el conseller delegat d'Acció, Joan Romero, "això posa de manifest l'alt nivell de l'empresa catalana", ja que són ajudes a les quals s'accedeix per concurrència competitiva i hi ha molta demanda, i ha destacat que les pimes catalanes han captat el 4,8% total del programa, malgrat que Catalunya només representa l'1,5% de la població de la UE.
Catalunya, primera regió europea en captació de fons per a recerca en pimes del 2014 al 2017
Les empreses catalanes van rebre 61,9 milions de la Comissió Europea, el 4,8% total del programa, tot i que el territori representa l'1,5% de la població
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de maig de 2018 a les 12:02
Et pot interessar
-
Política L'Ajuntament d'Alacant demana declarar la ciutat com a zona castellanoparlant
-
Política «La defensa de l'Estat ha fet mutar el règim constitucional a Espanya»: Mercè Barceló a l'IEC
-
Política L'excap de Contraterrorisme del CNI a Girona nega que Es Satty fos col·laborador però admet contactes telefònics
-
Política Junts aconsegueix el suport del PP i de Vox per reclamar una baixada general d'impostos
-
Política Sánchez diu que la sentència del TC sobre l'amnistia és una «molt bona notícia per a Espanya» i apuntala la convivència
-
Política Junqueras trasllada a Illa que sense finançament no tindrà pressupostos