Al llarg dels darrers anys, una part dels periodistes d'aquest país van assumir una lluita -desigual, i amb poc suport social- per la despartidització dels mitjans públics. El debat es va plantejar de forma clara i assenyalant exactament quina ha estat la responsabilitat dels polítics en la percepció social de governamentalisme/partidisme de la informació que reben des de les emissores públiques.
El cas és que, vist amb perspectiva, aquesta pugna professional ha acabat en derrota, almenys de moment. Els partits han seguit negociant les quotes corresponents a la seva influència i no han tingut cap escrúpol a l'hora d'utilitzar els mitjans públics per col·locar tota mena de personal sobrant, normalment amb sous astronòmics. Això, per cert, inclou el Consell de l'Audiovisual, on els partits han actuat més o menys igual en la major part dels casos.
Així que és una bona notícia que es redueixin organismes com el Consell de Govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, que sembla que passarà de dotze membres a cinc.
Tot i que, malauradament, encara en quedaran cinc.
ARA A PORTADA
-
-
-
ERC insisteix a culpar Montero del bloqueig del finançament: «Tot és per unes eleccions que perdrà» Lluís Girona Boffi
-
Montero garanteix el model de finançament «com més aviat millor» però esquiva l'ordinalitat Bernat Surroca Albet
-
«Cal aturar el deteriorament de la democràcia»: el poder econòmic empeny per aprovar pressupostos Pep Martí i Vallverdú
Publicat el 14 de setembre de 2011 a les 21:59
Et pot interessar
-
Política Acord ERC-Collboni per reduir mig milió de visitants al Park Güell
-
Política Francisco Correa confessa la Gürtel: «Volia viure a Panamà per no pagar impostos»
-
Política Josep Lluís Cleries, nou membre de l'executiva de Junts
-
Política L'ANC denuncia «la censura i la desnacionalització» de TV3
-
Política Dos nous testimonis entren en escena pels pagaments en metàl·lic a José Luis Ábalos
-
Política El deute de Josep Oliu