David Madí, Joana Ortega i Artur Mas en la presentació de la precampanya.
Un home que es rondina pel mecànic, unes dones que discuteixen sobre el pentinat que li fan a la perruqueria o gent que no li agrada la tele i, que, finalment tanquen la discussió recomanant el canvi. Aquestes són les històries que CiU emetrà per ràdio a través de la precampanya agrupada en el tagline "Comença el canvi". Aquest és el lema escollit pels spindoctors de CiU, David Madí i Joana Ortega, per encapçalar la que es preveu una llarga precampanya electoral.
La logística de la força d'avanç de la federació nacionalista ha estat presentada aquest matí en un estudi de televisió a Can Rouras, l'amo de Mediapro. L'escenari no ha estat casualitat. L'estudi, batejat com a "Canvi", és el lloc triat per celebrar un nou format de míting, les "docsessions", eix bàsic de precampanya. Una mena de trobada "grunche". "Doc" és l'acrònim de "Diàleg orientat al canvi", és a dir, xerrades interactives amb Artur Mas que busquen més la pedagogia que no pas el format de xerrada tradicional. Unes trobades que buscaran explicar amb més precisió l'hemoglobina de la precampanya. Madí no ha volgut donar més detalls, els nous "events de política tenen un element de sorpresa".
Aquest "Comença el canvi" serà la divisa de campanya per contrarestar el poc acurat lingüísticament "Segueixo Creient" del PSC per Montilla, qui ja han disposat l'artilleria de campanya per qualsevol escletxa que es divisa en el mapa electoral.
De moment, sense acord amb el PSC de "Joc net"
Per altra banda, David Madí, cap de campanya de CiU, s'ha referit a l'acord de joc net entre la federació nacionalista i el PSC. Des de CiU reiteren l'oferta al partit socialista per pactar els termes de la qualitat democràtica, realitzar cara a cara entre els dos caps de files, i respectar la llista més votada. De moment, Madí espera la resposta del seu homòleg al carrer Nicaragua, Jaume Collboni.